Goed aangekomen :) - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Joëlle Schayik - WaarBenJij.nu Goed aangekomen :) - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Joëlle Schayik - WaarBenJij.nu

Goed aangekomen :)

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

23 Februari 2014 | Thailand, Phuket

Lieve Allemaal,

Donderdag 20 Februari was het dan eindelijk zo ver. Al weken lang wist ik dat deze dag zou komen dat mijn avontuur zou beginnen. Ik droomde al vaak van het moment dat ik op het vliegveld zou staan en iedereen in Nederland voor een jaartje zou verlaten. Het leek me een verschrikkelijk moment en die lange reis alleen maken leek me ook maar niks. Gelukkig viel het allemaal reuze mee! Met een big smile op mijn gezicht en tranen die over mijn wangen rolde na het afscheid met mijn ouders en broertje op het vliegveld, liep ik vol goede moed de douane door. Het opstijgen dat ik normaal gesproken eng vond, gaf me nu een enorme kick. Dit jaar wordt een jaar vol avontuur! Tijdens mijn eerste vlucht zat ik naast een duitse man die ook alleen naar Phucket reisde. Hij vertelde dat we tijdens de tussenstop in Dubai nog gratis konden ontbijten bij Emirates omdat hij dit vaker had gedaan. Eenmaal in Dubai heb ik deze man, Clauss, maar gevolgd. Het bleek zo te zijn dat als je langer dan 4 uur moest wachten je een food-voucher kon krijgen met een keus uit verschillende restaurantjes. Toen we eenmaal deze vouchers hadden, heb ik de leiding maar overgenomen want deze man snapte niet zo goed wat we nu precies met de vouchers moesten. Een prima restaurantje gezocht waar we een food item + drinken + flesje water gratis kregen. Vervolgens nog even met Clauss meegelopen naar een pub waar hij heen wilde. Daar besloot ik mijn resterende uren maar alleen door te brengen op het vliegveld omdat ik geen zin had in bier en er binnen gerookt werd. Het voelde best wel cool om alleen op zo’n groot vliegveld rond te dwalen en ik kon zelfs nog even met mam skypen. Van de 2e vlucht heb ik het opstijgen niet eens meegekregen want ik werd wakker toen we al meer dan een uur aan ’t vliegen waren. De landing was nog even wat spannend omdat het vliegtuig ineens een heel stuk naar beneden viel maar gelukkig kwam dat ook allemaal goed. De reis verliep voor mijn gevoel heel snel, al deed ik er wel 24 uur over voordat ik in Thailand was. Ik heb me wel vermaakt met een leuke romantische comedy en wat goede muziek zoals mijn nummer ‘Man in the mirror’. Toen ik het vliegveld uit liep in Phucket leek het net of ik in een ‘bollywood’ film was beland. Er stonden allemaal Thaise mensen met bordjes, het was warm en overal druk. Met een taxi werd ik naar het hotel gebracht waar ik samen met Nathalie (2e jaars studente van de hotelschool die er al een week was) 2 nachten in een luxe villa mocht slapen voor de ‘villa experience’. Een 6 persoons villa met hele grote bedden, mooie opgevouwen handdoeken, bloemetjes en een groot bad was best aangenaam aankomen! De volgende dag hebben we lekker rustig aan het zwembad gelegen, een mooie strandwandeling gemaakt en heerlijke cocktails gedronken in het zwembad waar live muziek werd gespeeld. Het voelde even of ik hier gewoon vakantie ging vieren! Vannochtend zijn we om half 9 met een collega meegereden die ons thuis heeft afgezet. Ik heb lekker mijn koffer uitgepakt en we hebben ons huisje opgeruimd en wat kaartjes, foto’s etc. opgehangen en ons eigen plekje ervan gemaakt. Vervolgens zijn we even naar de supermarkt geweest waar ik mijn ogen uit keek. Het was het tegenovergestelde van mijn vorige stage in Amerika. Alles was klein, de gangetjes kon je soms amper door omdat deze echt zijn gemaakt voor de Thaise mensen en er waren veel vreemde dingen in de supermarkt. Gelukkig wel genoeg eetbaars kunnen vinden. Ook hebben we onze eerste ervaring gehad het wassen in wasmachines die gewoon op straat staan. Ik wilde natuurlijk ook even weten waar het zwembad is, dit was maar 5 minuten lopen van huis! Het zijn 2 prachtige grote buiten wedstrijdbaden! Hier ga ik dus zeker gebruik van maken :D. Gelukkig vind Nathalie zwemmen ook erg leuk dus heb ik meteen een zwemmaatje. Vervolgens hebben we onze scooter volgetankt (2 euro voor een volle tank) en zijn we samen op de scooter naar het strand gegaan. Het was echt super warm weer! Wel wat vreemde dingen op het strand zoals een grote schildpad die strandde, mannen die rondlopen met leguanen en slangen! Toen ik die slang zag sprong ik natuurlijk meteen van mijn bedje en vervolgens stopte die man met de slang nog even de kop van de slang in zijn mond, wat lopen er toch vreemde wezens rond:P. Net heerlijk gegeten bij het restaurantje onder ons appartement en zometeen lekker slapen zodat ik morgen uitgeslapen kan beginnen aan mijn eerste werkdag! Alles voelt nog een beetje onwerkelijk en ik besef nog niet helemaal dat ik hier echt een jaar ga wonen maar dat komt vast vanzelf wel.

Liefs en tot het volgende verhaal!

Joëlle

  • 23 Februari 2014 - 23:16

    Manonski Haha:

    Ziet er goed uit Joëllie en leuk om wat van je te lezen! Tot snel op Skype!
    Xx Manon

  • 24 Februari 2014 - 07:46

    Anja:

    hey Joelle

    Heel veel succes maar vooral ook heel veel plezier het aankomende jaar!

    gr Anja

  • 24 Februari 2014 - 09:47

    Mirthe:

    Klinkt goed allemaal Joëlle! Geniet ervan en veel succes! Liefs

  • 25 Februari 2014 - 09:21

    Marloes:

    Hee Joëlle! Leuk om te lezen hoe je eerste dagen daar zijn! Als het goed is heb ik me nu wel aangemeld voor de mailinglijst ;). Ben benieuwd hoe het werk bevalt, dus schrijf maar snel weer een nieuw verhaaltje haha. Succes en veel plezier! xx Marloes

  • 25 Februari 2014 - 16:14

    Tessa Pannie:

    Wauw Joey, ik snap dat het nog allemaal onwerkelijk lijkt, want zo komt het ook over.
    Wat een gave foto's van dat appartement waarin je de eerste nachten mocht verblijven, wat heerlijk!

    Ik ben wel benieuwd, hoe wonen jullie nu precies? En is dat ook geregeld door Marriott?

    Wat fijn ook voor je dat je een zwembad in de buurt hebt :-).

    En ook fijn dat de vliegreis gewoon goed ging. Typisch dat jij gewoon gezelschap regelt ;-).

    Ben ook erg benieuwd naar je hotel en je stage inhoudelijk!

    Let us know!

    Veel liefs,

    Pannie

  • 25 Februari 2014 - 21:17

    Carlijn Je Oude Zwemmaatje:

    Heey lieve joelle
    fijn dat je een goede reis hebt gehad.
    Gelukkig heb je nu een nieuw zwemmaatje gevonden zodat je
    toch niet alleen hoeft te zwemmen in die buitenbaden :0 (jaloers)
    Wel blijven zwemmen he, dan doe ik het ook (deed ik toch al maar ja haha)
    Heeeel veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verhaaltje ;)
    Veel liefs Carlijn (je oude zwemmaatje)

  • 25 Februari 2014 - 21:51

    Anne Willems:

    Nice Joey!

    Sommige dingen klinken erg herkenbaar, maar ik denk dat phuket iets relaxter is dan het chaotische Bangkok! Wees niet bang om vrienden te maken, de Thai zullen erg lief voor je zijn. Ik hoop dat de Pad Thai heeft gesmaakt ;)

    Heel veel plezier en succes het komende jaar schat!


    Geniet ervan, liefs

    Willem


  • 26 Februari 2014 - 00:17

    Dian:

    Hey meis!
    Ik ben blij dat alles goed is gegaan en je goed aangekomen bent. Chill ook dat zwembad in de buurt! Hoef je dat iig niet te missen :)
    Heel veel plezier en succes! En ik ben benieuwd naar je volgende avonturen :)
    Dikke kus, Dian

  • 26 Februari 2014 - 00:17

    Dian:

    Hey meis!
    Ik ben blij dat alles goed is gegaan en je goed aangekomen bent. Chill ook dat zwembad in de buurt! Hoef je dat iig niet te missen :)
    Heel veel plezier en succes! En ik ben benieuwd naar je volgende avonturen :)
    Dikke kus, Dian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 21 Jan. 2012
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 46604

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 14 Februari 2014

Thailand!

02 Februari 2012 - 28 Juli 2012

Stage in Dulles

Landen bezocht: