Bijna klaar met Stage :). - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Joëlle Schayik - WaarBenJij.nu Bijna klaar met Stage :). - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Joëlle Schayik - WaarBenJij.nu

Bijna klaar met Stage :).

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

21 Juli 2014 | Thailand, Phuket

Lieve Lezers,

Er is alweer een maand voorbij! Op dit moment zit ik hier al 5 maanden wat betekent dat ik bijna klaar ben met mijn stage. Afgelopen week heb ik mijn beoordeling gehad en ze zijn hier erg tevreden met mij en ze vinden dat ik mijn werk erg goed doe. Ook heb ik afgelopen maand een gesprek gehad met de General manager die graag heeft dat ik een groter stuk ‘Guest relations’ op me ga nemen. Nu doe ik dus 50% Housekeeping en 50% Guest relations. Ik heb echt super veel verantwoordelijkheden gekregen en mag dus veel zelf beslissen. Zo mag ik bijvoorbeeld als ik dat nodig vind, gasten een gratis ontbijt aanbieden of een fles wijn sturen e.d.
Ik vind het ook echt fantastisch om mensen te ontmoeten over de hele wereld en veel gasten kennen mij bij naam als ik rondloop in het resort. Verder vindt mijn manager dat ik goed omga met het Thaise housekeeping team. Hij vindt dat ik erg goed ben geworden in communiceren met hen in het Thais en in het Engels. Ik leer Thais van hen en zij leren Engels van mij. Verder kan ik goed met het team overweg en krijg ik het ook voor elkaar dat de taken goed uitgevoerd worden. Tijdens drukke dagen in de Housekeeping, help ik de “Supervisors met inspecteren van kamers zodat gasten sneller kunnen inchecken.
Ik heb geregeld dat mijn stagecontract van een jaar is omgezet naar een stage contract van 5 maanden (wat nodig was voor school) en krijg ik een nieuw werkcontract van 6 maanden. Dit contract gaat in op 15 augustus. Ik heb hierdoor nog tijd om mijn schoolreports af te ronden.
Verder is Nathalie al klaar met haar stage en is zij afgelopen week vertrokken op reis door Thailand met wat vriendinnen. Vorig weekend kwam een vriendin van haar en zijn we met z’n drieën een weekendje naar Patong geweest. We zaten in een mooi hotelletje met een zwembad erbij en konden nu zelf even vakantie vieren. We zijn flink op stap geweest in de nog steeds gekke ‘Bangla road’. Hier waren we een keer eerder geweest maar het blijft me verbazen wat je daar allemaal ziet. De Thaise vrouwen die half naakt in de bar staan te dansen, ladyboys, oude mannen met jonge Thaise vrouwen, Ping-Pong shows en mensen van over de hele wereld in alle soorten en maten! We hebben ons goed vermaakt en in de kroeg en ‘s nachts naar het voetballen gekeken.
Op maandag ging ik alleen terug naar het appartement. Hier zag ik heel erg tegenop omdat Nathalie en ik zowat dag en nacht samen waren. Op mijn eerste avond alleen, heb ik gezellig aan de bar in het restaurant onder mij, zitten eten. Dat ging goed.
De eerste nacht alleen slapen was een minder groot succes want ik was voor het eerst ziek geworden van het eten hier en werd ik heel beroerd wakker. Ik moest overgeven en was echt goed ziek maar heb het allemaal overleefd.
De volgende dag bleek dat Nathalie ook ziek was geworden in Bangkok, dus waarschijnlijk hebben we beiden wat verkeerds op in Patong. Gelukkig was ik de volgende dag nog vrij en kon ik even uitzieken. Ook kreeg ik ‘s avonds zelfs ziekenbezoek van een Belg die ik in Patong had leren kennen dus echt alleen was ik niet. Daarnaast heb ik nog heel veel meer mensen leren kennen in deze korte week en ben ik naar een feestje geweest van Vincent, een oud student van onze school die hier al bijna 3 jaar woont en werkt.
Ik eet nu ’s avonds alleen op de markt na het werk en klets gezellig wat Thais met de mannen op de markt en ze proberen wat Engels terug te praten. Een van de marktjongens geeft me altijd gratis eten en hij weigert nog geld van me aan te nemen omdat hij vindt dat we vrienden zijn. Verder zei hij tegen me “All men on market talk you beautiful”. Het was echt hilarisch!
Het is nog altijd gezellig om de supermarkt in onze straat binnen te lopen waar ik altijd word begroet als “Khun Swai”, letterlijk vertaald betekent dit, “mevrouw mooi”. Kortom, ik red me prima hier in mijn eentje en vind het ook wel leuk om een nieuw sociaal leven op te bouwen.
Het was fantastisch 5 maanden met Nathalie leuke dingen te doen en Phuket te ontdekken maar nu heb ik toch al heel veel gezien hier en krijgt mijn leven een nieuwe wending.
Ik vergeet nog veel dingen te vertellen aan jullie. Zo waren Nathalie en ik een aantal maanden terug uitgenodigd voor een diner met de baas van onze General manager, de “Director van alle “vacation clubs worldwide.” Ik heb tijdens het diner gezellig met deze man gekletst en hij zei dat hij studenten als ons wel kon gebruiken bij de “vacation club” in Parijs, dus wie weet waar ik in de wereld beland na dit avontuur.
Ook heb ik inmiddels een mooie ‘Thaise tattoo’ op mijn been. Ik ben een aantal maanden geleden tijdens het parkeren van mijn scooter tegen een hete motor aangelopen toen ik mijn scooter parkeerde op de markt. De scooter had geen kap over de motor en die was gloeiend heet. Gelukkig werd mijn wond elke dag door de “nurse” op ons werk verzorgd en heb ik hem zelf ook goed verzorgd thuis. Nu is het dus alleen nog maar een mooie paarse vlek op mijn been die mij altijd aan dit avontuur hier zal herinneren.
Afgelopen maand had ik voor Nathalie als verassing een laatste tripje samen geregeld. We zijn een ATV tour gaan doen in de jungle. Het was echt super stoer! Ook hadden we het perfecte weer want het had de hele nacht geregend dus we konden door diepe kuilen met grote plassen water rijden.
De volgende dag gingen Nathalie en ik toeren op de scooter en vergat ik even dat ik niet meer op zo’n sterke “quad” zat maar op de brommer. We waren bij een mooi strandje geweest en ik wilde de scooter draaien toen ik onwijs schrok van een hond en ik vol gas gaf waardoor ik over een grote boomstronk ging met de scooter. Dit resulteerde in een slappe band. Vervolgens was het een uitdaging om iemand te vinden die Engels sprak en ons kon helpen om de band te plakken. De scooterwinkel in de buurt was gesloten en het leek even alsof we geen kant op konden totdat er in een ander winkeltje een vrouwtje was dat een beetje Engels sprak en zij iemand voor ons heeft gebeld die de band kwam maken. We hebben gezellig gekletst en kennisgemaakt met haar familie. Ook mochten we een kijkje nemen in haar huisje, iets wat we nog altijd een keer wilden, een huisje van een ‘local’ bekijken. Zij woonden met een grote familie in een klein huisje waar alles dicht op elkaar was en een keukentje met nog van die ouderwetse apparatuur die nog van mindere kwaliteit is als de camping kookstelletjes van ons tegenwoordig. Wat dan wel grappig is, is dat dit vrouwtje wel een I-phone had waarmee ze graag foto’s van ons wilde maken.
Ondertussen was de brommer weer gemaakt en zijn we vertrokken en heb ik beloofd dat ik nog een keertje langs kom omdat ze dat graag wilde. Toen we zo’n 10 minuten verder de bergen in waren gereden kwamen we erachter dat de andere band van de motor ook lek was. Bij de eerste winkel weer om hulp gevraagd en 5 minuten later werd onze scooter door een stel jongens op een auto gezet en zaten we in een bestelbusje naar een scootermaker. Toen we daar de auto uitstapte wist de man van de winkel niet wat hij zag want het was dezelfde man die ons had geholpen met de andere band. Het plan van de dag was een dagje toeren langs de stranden en we zeiden ‘we zien wel waar de dag ons brengt’, en dat hebben we geweten ook, wat een avontuur weer!
Ook lijkt het erop dat ik hier bijna een modellencarrière kan beginnen want op het werk kwam afgelopen maand iemand van de ‘sales & marketing’ van ons resort naar ons toe. Zij vroeg of ik de volgende dag op werk even tijd had om model te zijn voor een videoclip. Ze vertelde er meteen bij dat ze de “resortmanager” al toestemming had gevraagd om mij te gebruiken in hun nieuwe film. Ik hoefde alleen maar even een drankje te bestellen in een bar en een stukje te zwemmen met mijn zogenaamde “husband”. Ze wilde zo graag dat ik in die video een blanke man had dat ze een 45 jarige man hadden geregeld die ging figureren als mijn man. Ik heb me suf gelachen en ik kwam helemaal niet meer bij toen de vrouw van de “sales” me nog even kwam vertellen dat hij nog vrijgezel was en zo knap en er nog jong uit zag. Ze dacht serieus dat ze me aan hem kon koppelen maar ze vergat denk ik even dat ik geen Thaise vrouw ben die hopeloos op zoek is naar een blanke oude man. Dit gebeurde allemaal even snel in een uurtje tijdens mijn werk dus het was wel raar om ineens tussen de gasten in het zwembad te zitten. De gasten hadden me ook opgemerkt en noemde me ineens het knapste personeelslid en de volgende dag hadden ze het erover dat ik model was. Het was in elk geval weer even een bijzondere ervaring.
Het weer is nu wel echt duidelijk veranderd want op dit moment, ik durf zelfs niet meer in de zee te zwemmen met de woeste golven. Wel kun je veel surfers zien nu op de stranden. Het is laagseizoen maar ons “resort” is redelijk druk. Verder zijn door de staatsingreep alle stranden ontruimd van illegale tentjes en zien alle stranden er prachtig en schoon uit zonder alle strandbedjes erop.
Nu is mijn verhaal wel weer lang genoeg. Ik wens iedereen een fijne zomer toe en hoop dat het weer in Nederland goed is deze zomer. Tot het volgende verhaal!

Liefs Joelle

  • 21 Juli 2014 - 17:21

    Manon:

    Geweldig om jouw avonturen te lezen! Mis je! Xx

  • 21 Juli 2014 - 18:46

    Manon Van Mil:

    Wauw Joelle! Wat klinkt dat allemaal fantastisch! Blijf genieten! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 21 Jan. 2012
Verslag gelezen: 499
Totaal aantal bezoekers 46607

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 14 Februari 2014

Thailand!

02 Februari 2012 - 28 Juli 2012

Stage in Dulles

Landen bezocht: