Afgestudeerd en nog veel meer! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Joëlle Schayik - WaarBenJij.nu Afgestudeerd en nog veel meer! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Joëlle Schayik - WaarBenJij.nu

Afgestudeerd en nog veel meer!

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

27 Augustus 2014 | Thailand, Phuket

Lieve Lezers,

Allereerst even het goede nieuws! Ik ben nu officieel afgestudeerd aan de Hoge Hotelschool Maastricht. Afgelopen week heb ik 1,5 uur een skype gesprek gehad met mijn stage begeleidster en mijn beoordelingen gekregen. Voor het onderdeel stage heb ik zelfs een 9 gehaald!

Inmiddels ben ik officieel aan het werk hier en ik heb het echt onwijs naar mijn zin. Voordat ik begon met werken had ik zo'n 20 dagen vrij. In deze dagen heb ik veel gewerkt aan mijn “schoolreport” en 's avonds was ik bijna nooit alleen omdat ik veel mensen heb leren kennen waarmee ik gezellig kon gaan eten of stappen. Ik ben op veel feestjes geweest en ik heb bij gasten in het appartement gelogeerd. Jo en haar dochter Cerys ken ik al vanaf mijn eerste maand stage. Zij hebben 2 jaar hier gewoond en komen over 3 maanden waarschijnlijk definitief in Phuket wonen en nu waren ze weer een tijdje hier. Cerys werd 8 jaar en ik mocht mee met haar en haar moeder om te shoppen voor haar verjaardag. Ze had mooie barbie droomhuizen uitgezocht die ik met haar in elkaar heb gezet. Het was heerlijk om bij hen te slapen en al het personeel weer te zien hier op werk want stiekem miste ik iedereen wel een beetje en iedereen reageerde ook heel erg enthousiast toen ik langs kwam. De General Manager zei dat ik altijd welkom was in het “resort” als ik vrij ben :). haha

In mijn vakantie periode ben ik ook bij Simon thuis geweest. Een Nederlandse collega die hier al 10 jaar woont en werkt. Hij heeft een hele leuke vrouw en een heel schattig zoontje. We hebben een echte Hollandse appeltaart gebakken want Saskia en Leon hadden toen ze hier waren een pak Koopmans appeltaartmix voor mij meegebracht. De appeltaart smaakte echt heerlijk Hollands!

Met de lokale mensen op de marktjes heb ik het ook nog steeds gezellig en met een van mijn Thaise vrienden ben ik voor het eerst naar de bioscoop geweest hier. Dit was echt een bijzondere ervaring. Na een half uur Thaise reclame kwam er groot op het scherm te staan dat we uit respect voor de koning moesten gaan staan. Heel de zaal ging staan en het volkslied werd groot met videobeelden op het scherm ingezet. Daarna begon eindelijk de film step-up 5 :). Nathalie kwam nog even haar spullen ophalen na haar reis en samen hebben we nog een Thaise massage gedaan. Ik moest wel even slikken toen Nathalie echt weg ging en realiseerde me weer dat het nog zo lang duurt voordat ik mijn familie en vrienden weer zie.

Een paar dagen later ging ik gelukkig op reis naar Hongkong waar ik eindelijk een keer mijn nichtje Annemarelle heb bezocht die daar al 6 jaar woont. Ook al is vliegen nog steeds niet mijn favoriete hobby en zeker niet na al die vliegtuigongelukken de laatste tijd, heb ik de reis prima doorstaan. Ik heb gewoon gezellig zitten kletsen met de mensen naast me :).
Annemarelle en haar vriendin Khilstedt kwamen me 's avonds ophalen op het vliegveld. We zijn eerst naar het huis van Annemarelle haar professor geweest omdat zij nog een nachtje op zijn hond moest passen. Het was heerlijk om weer familie te zien en met iemand te spreken die ervaring had met het leven in Azie. We hebben heerlijk kunnen bijkletsen en dat heeft me echt goed gedaan. De volgende dag hadden we met Khilstedt afgesproken en zijn we eerst typisch Hongkongs gaan eten. We zijn een stukje met een boot gevaren en de Victoria Peak opgegaan. Vanaf daar hadden we een prachtig uitzicht! De volgende dag heb ik een typisch Hongkong ontbijt op van macaroni soep. We zijn naar 'Lamma Island' geweest en hebben daar een mooie wandeling gemaakt. S middags hebben we heerlijke vis gegeten en zijn we met de boot terug gegaan. We zijn over star-avenue gelopen, hebben op een terrasje gezeten, gewinkeld, sushi gegeten en nog een lasershow gezien.
De volgende dag moest Annemarelle werken en ben ik een dag met een Filippijnse vriendin , “Earl ”, op stap geweest. We zijn eerst naar de Jade markt geweest, hebben samen geluncht, door het park gelopen, naar een Chinese markt geweest en vervolgens zijn we zelfs even gaan shoppen. Toen ik bij de H&M iets wilde passen en er een mega lange rij stond besloot ik gewoon even achter in de winkel te passen, verscholen achter een rek. Zo was ik snel klaar en hoefde ik niet uren in de rij te staan. Earl was onwijs verbaasd en toen ik het 's avonds aan Annemarelle en Khilstedt vertelde bleek dat ik illegaal bezig was geweest want in Hongkong kun je hiervoor opgepakt worden. Gelukkig is het goed afgelopen! Annemarelle en Khilstedt hebben mij weer op het vliegveld afgezet.
In mijn handbagage waar maar 7 kilo in mocht heb ik nog een tas met 8 pakken stroopwafels meegesmokkeld die we hadden achtergehouden bij het inchecken en het wegen van het koffer. Mijn collega's waar hier onwijs blij mee want ze zijn er dol op. In Thailand zijn ze niet te verkrijgen en Annemarelle wist een winkel waar ze deze hadden in Hongkong.
Mijn trip naar Hongkong was wel de meest relaxte trip omdat ik mijn “personal guides” had en niet zelf hoefde uit te zoeken waar ik heen moest, welke metro ik moest nemen etc. ……. Dat scheelde een heleboel tijd en gezoek.
In het hotel zijn de afgelopen maand ook veel meer Europese gasten geweest vanwege de zomervakantie in Europa. Er waren ook super leuke Nederlandse gezinnen. Toen ze uitcheckte heb ik nog een hele stapel Nederlandse tijdschriften gekregen. Deze zijn super leuk om te lezen en zo blijf ik ook nog bij met alle Nederlandse roddels! Ook al denk ik veel in het Engels en moet ik soms zelfs zoeken naar Nederlandse woorden, het is af en toe wel lekker om Nederlands te kunnen spreken. Op sommige momenten miste ik mijn familie wel heel erg omdat ik op werk constant geconfronteerd werd met gezinnen die samen op vakantie waren.
Wat betreft het eten blijf ik steeds weer nieuwe dingen ontdekken. Laats mocht ik op het werk iets proeven en als ik het goed begreep was het iets gemaakt van 'krokodillenhuid' en dat werd dan gedipt in een sausje met 'slangenhuid'. Ik heb het wel geprobeerd maar of ik het nu echt lekker vond, weet ik niet. Er is hier ook steeds ander seizoensfruit wat ik wel echt super lekker vind! Van veel fruit heb ik nog nooit gehoord omdat het in Nederland waarschijnlijk niet eens te krijgen is. Zoals bijvoorbeeld mangosteen. Echt super lekker.

Vorige week is Maartje gearriveerd en nu woon ik dus niet meer alleen. Ik heb genoten van de rust en van de tijd voor mezelf maar een nieuw huisgenootje is toch wel gezellig. Het is leuker thuis komen en samen nog even wat Nederlands kunnen praten dan steeds alleen thuis komen in een stil appartement.

Ik ben inmiddels trouwens ook al over de helft wat mij een goed gevoel geeft. Ik ben hier nog niet klaar om naar huis te gaan maar ik kijk er wel naar uit om straks iedereen weer te zien. Het blijft moeilijk om iedereen zo lang niet te zien. Ook al heb ik super veel andere leuke mensen leren kennen die ik weer ga missen als ik hier weg ga. Dat is ook weer het mooie aan reizen. De tijd vliegt en daarom ga ik hier eerst nog maar even genieten van het komende half jaar en zal ik vast weer veel beleven.

Heel veel liefs en tot het volgende verhaal!

Joelle

  • 27 Augustus 2014 - 16:38

    Manonski:

    Heerlijk om te lezen!! Miss you.. Snel weer tijd vrijmaken om te skypen! Xx ♡ Manon

  • 27 Augustus 2014 - 17:56

    Mirthe:

    Wat een leuk verhaal! En kan me heel goed voorstellen dat een jaar toch wel lang is.. Vind het in ieder geval super knap van je!! Gefeliciteerd met je afstuderen en geniet er nog maar lekker van daaro want voor je het weet ben je weer thuis! Veel liefs uit Holland!

  • 27 Augustus 2014 - 20:52

    Sylvie-Elise:

    Geweldig hoor Joëlle! Het lijkt nog lang voordat je terug komt maar tijd vliegt dus geniet er nog maar van!

    Liefs,
    Sylvie-Elise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 21 Jan. 2012
Verslag gelezen: 662
Totaal aantal bezoekers 46609

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 14 Februari 2014

Thailand!

02 Februari 2012 - 28 Juli 2012

Stage in Dulles

Landen bezocht: