I love Herndon! - Reisverslag uit Herndon, Verenigde Staten van Joëlle Schayik - WaarBenJij.nu I love Herndon! - Reisverslag uit Herndon, Verenigde Staten van Joëlle Schayik - WaarBenJij.nu

I love Herndon!

Door: Joëlle

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

15 Februari 2012 | Verenigde Staten, Herndon

De afgelopen dagen zijn weer voorbij gevlogen. Vrijdag zou mijn computer training beginnen maar helaas waren onze inlogcodes nog niet binnen. Ik heb het grootste deel van de dag mogen werken bij de Human Resourch afdeling. Daar heb ik allemaal portfolio’s bijgewerkt etc. Daarna was er niet heel veel meer te doen maar hier zeggen ze “Iedereen werkt 8 uur” dus word er gewoon gezocht naar iets anders! Linda en ik kregen een hele leuke taak want we mochten een “ white board” gaan reorganiseren. Er moesten grote zwarte vlakken opgemaakt worden waar papieren opgehangen konden worden. Omdat iedereen het zwart maar niks vond mochten wij het gaan “pimpen”. Het voelde even alsof ik terug was in de kleuters klas maar het was echt leuk om te doen! Het leuke was dat iedereen het helemaal geweldig vond wat we hadden gemaakt. 's Avonds heeft John ons meegenomen naar "Reston Town centre" Het was heel gezellig daar, veel restaurantjes, winkeltjes en een grote schaatsbaan.

Zaterdag zijn we weer naar DC geweest. Met de andere meiden die vrij waren hebben we George Town bezocht. Echt een heel erg mooi en gezellig deel van Washington. Ze hebben er ook erg veel leuke winkels. Wat opviel was dat er veel blanke mensen rondliepen. Overal hier op de straten is het ook heel erg schoon, je ziet nergens afval op de grond liggen, hier kan Nederland nog wat van leren. Helaas was het weer wat minder, er was een ijskoude wind, wat sneeuw en we waaide bijna weg. Het weer slaat hier echt heel erg snel om. Toen we de bus in kwamen lag er nog een bril op de plek waar ik wilde gaan zitten. Ik ben meteen naar de bus chaffeur gegaan en de vrouw die de bus uit ging achterna gerend. De buschauffeur had op me gewacht en de vrouw was helemaal happy dat ze haar bril terug had. Heb ik ook nog eens een goede daad verricht hier in Amerika!

Zondag hadden we nog een dag vrij en hebben we een keer heerlijk uitgeslapen! Daarna ben ik op zoek gegaan naar het “ Herdon Communitiecenter”. Op internet had ik gevonden dat je daar kunt sporten en zwemmen! Na 2 weken niet te sporten en al dat amerikaanse eten had ik er wel heel erg veel behoefte aan! Het was iets meer dan 5 minuutjes lopen. Ik kon meteen fitnessen en zwemmen. Het fitnessen was echt Amerikaans, er hingen grote tv schermen zodat je tv kon kijken tijdens het fitnessen. Het zwembad was erg mooi en ik had een hele baan voor mij alleen! Na het zwemmen werd ik wel meteen aangesproken door de badmeesters. Ze hadden nog nooit iemand zien zwemmen zoals ik :P. Na 2 uur fanatiek sporten ging ik weer met een goed gevoel naar huis! Het was echt leuk om daar wat andere mensen te ontmoeten en weer te kunnen sporten. Er werden ook zwemlessen gegeven, ik voelde me er helemaal thuis! Er liep zelfs een mevrouw rond met een shirt van “ Utrecht universitie “, ze had in Utrecht gestudeerd en miste Nederland. De volgende dag heb ik me meteen lid gemaakt van het community center en nu kan ik de hele maand zo vaak sporten als ik wil! Daar heb ik dus meteen weer goed gebruik van gemaakt. Heel fijn om na het werk te kunnen sporten. Ik heb mijn tweede thuis gevonden, I love Herndon! Zondag avond heb ik nog even Linda dr haar geknipt omdat ze het graag wat korter wilde. Ze vertrouwde mij wat meer dat de kappers hier dus heb ik dr maar even geknipt :P. Het resultaat was gelukkig goed!

Maandag waren de inlogcodes binnen, behalve die van mij! Ze wiste niet wat er aan de hand was en probeerde me bang te maken dat ik de drugstest niet had gehaald. Ik heb wel al wat opdrachten kunnen doen voor de cursus waar ik geen computer bij nodig had. Verder heb ik een tijdje bij de front office meegekeken en telefoontjes meegeluisterd bij de back-office. ’ s Avonds konden we een keer met onze huisgenoot mee boodschappen doen met de auto. We hebben meteen veel ingeslagen dus de komende weken hoeven we niet meer met zware boodschappen te wandelen!

Vandaag was het Valentine’s day! Hier is het echt een grote dag. Vanochtend kwamen we om half 7 de trap af lopen en werden verrast met een roosje en een hartje van chocolaatjes op tafel! John had ons weer goed verwend! Vervolgens hoorde we de hele dag op het werk “ Happy valentine’s day” , we kregen donuts in de vorm van hartjes, echt heerlijk! Vandaag kon ik beginnen met de computer cursus, er was blijkbaar wat fout gegaan met mijn naam maar dat probleem is nu opgelost. ’s Middags mochten we mee naar 2 vergaderingen, dat was echt super leuk! We hadden tijdens een van de bijeenkomsten ook een soort rollenspel met het personeel en wij mochten ook meedoen. Verder stonden er de hele dag cakjes en donuts voor mijn neus. Nu kan ik geen chocolade of cake meer zien en ben ik heel blij dat ik hier nog wat sport, dat mag wel met al dat eten hier!

In Nederland is valentijnsdag al voorbij maar omdat het hier nog steeds 14 februari is……

HAPPY VALENTINE’S DAY!

Liefs Joëlle

  • 15 Februari 2012 - 07:13

    Sylvie-Elise:

    Zusje!

    Wat ontzettend leuk weer allemaal!
    Fijn dat je nu ook wat kunt sporten daar.
    Geniet ervan!

    xxx

  • 15 Februari 2012 - 12:56

    Stans:

    Hee Joelle!!
    Klinkt echt super wat je daar allemaal mee maakt, ik ben en blijf heel jaloers, haha! Mijn buitendlandse ervaringen houden toch wel een beetje op bij Belgie :P
    Heeeeeeel veel plezier nog daar, geniet ervan!
    Liefs Stans

  • 16 Februari 2012 - 08:55

    Anneleen:

    Goed dat je lekker aan het sporten bent! Kom je dadelijk niet als een rond tonnetje terug, haha! Veel succes met je computercursus!
    xxx

  • 26 Maart 2012 - 14:41

    Tessa:

    Jeetje, Valentijnsdag is echt groots daar...
    Wat een ontzettend lieve huisgenoot hebben jullie!

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 21 Jan. 2012
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 46632

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 14 Februari 2014

Thailand!

02 Februari 2012 - 28 Juli 2012

Stage in Dulles

Landen bezocht: