Hello New YOrk :) - Reisverslag uit Herndon, Verenigde Staten van Joëlle Schayik - WaarBenJij.nu Hello New YOrk :) - Reisverslag uit Herndon, Verenigde Staten van Joëlle Schayik - WaarBenJij.nu

Hello New YOrk :)

Door: Joëlle

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

24 Mei 2012 | Verenigde Staten, Herndon

Lieve allemaal,

De tijd vliegt voorbij. Inmiddels ben ik al over de helft van mijn verblijf hier. Ik werk niet meer achter de front desk maar ik ben nu actief bij de housekeeping.

Inmiddels alweer bijna 4 weken geleden heb ik hier mijn verjaardag gevierd. Mijn ouders en tante Marga zijn langs geweest en ik ben samen met hen op vakantie geweest. Eerst zijn we een paar dagen in DC geweest. Ik voelde me echt even een toerrist terwijl ik me normaal gewoon thuis voel als ik rondloop in DC. We hebben alle memorials bezocht, een boottocht gemaakt in georgetown en nog wat museabezoekjes gedaan. Op mijn verjaardag was Nina met ons mee en toen we langs haar hotel liepen (het "Hay Adams") werd ons aangeboden om even snel een kijkje te nemen op het dak. Dit hotel heeft een prachtig uitzicht op het Witte Huis! We konden echt net 5 minuutjes kijken en wat foto's knippen want ze waren aan het voorbereiden voor een bruiloft. Natuurlijk zijn we ook naar de nederlandse ambassade geweest om koninginnedag te vieren!

Marga is vanuit DC verder gevlogen naar Miami en ik ben samen met mijn ouders naar New York gegaan. Wat een geweldige stad! Het contrast met DC is ook echt enorm. In New York is het gewoon altijd druk. Het lijkt net of er niemand slaapt. Het hotel waar we sliepen had net nieuwe kamers geopend en wij waren de eerste die er mochten slapen. We werden ontvangen met champagne en balonnen op de gang. Het was net alsof ze voorbereid waren op mama haar verjaardag die dag!
We zijn op het Rockefeller center geweest, times square, de broocklyn bridge etc. Natuurlijk ben ik ook nog even langs geweest bij de modellen van abercrombi! Voor mijn verjaardag mocht ik met mijn ouders naar de musical op broadway! We zijn naar "Mary Poppins" geweest, het was een prachtige musical! Ook hebben we een dagje gefietst op Manhattan Island. We zijn door Central Park gefietst en daarna zijn we nog het eiland rond geweest en nog even over de brooklyn bridge. Het was echt heerlijk om mweer te fietsen, wat mis ik mijn fiets hier!Wel apart dat soms de fietspaden ineens ophouden en je ineens tussen alle auto's doorfietst! Ik begrijp nu wel dat fietsen hier vaak geen optie is. Ook heel gaaf om te zien dat soms de straten afgezet werden om filmopnames te maken. Helaas kwamen we maar een bekende tegen en het was ook nog een Nederlander. Toen we door de stad liepen kwamen we namelijk Geert Wilders tegen die een ijsje aan t eten was. Dat was nou niet bepaald de persoon die ik graag had willen ontmoeten :P.

Mijn ouders zijn weer vanaf New York terug gevlogen en ik ben met de bus terug gegaan naar DC. De volgende dag had ik mijn eerste dag bij housekeeping! Omdat het mijn eerste dag was mocht ik samen met een van de ladys mee om 16 kamers schoon te maken. Opzich helemaal niet erg om te doen voor een dag maar ik ben wel blij dat ik dat nu niet meer hoef te doen! Wat heb ik een respect voor de housekeepingladys dat zij elke dag 16 kamers schoonmaken en met zwaar beladen karren door de gangen lopen.

De volgende dag was ik vrij en ben ik samen met Jason en Linda naar een baseballgame geweest. Echt heel gaaf om te zien. Ze hebben echt grote stadia hier.

Helaas ging het de laatste weken met mijn gezondheid wat minder. Zoals jullie weten was ik al een keer met een ambulance afgevoerd. De afgelopen weken had ik veel last van hartkloppingen en was ik steeds duizelig. Toen ik op het werk een gast aan het inchecken was en mijn hart weer bijna uit mijn lichaam sprong leek het me toch verstandig nog een keer langs de dokter te gaan.
Omdat mijn hart echt heel erg tekeer ging en de snelste manier om naar het ziekenhuis te gaan de ambulance was, heeft de ambulance me weer opgehaald. Maargoed ook want in het ziekenhuis ging het even helemaal mis en konden ze gelukkig meteen medicijnen inspuiten zodat mijn hartslag om laag ging. Het was even net alsof ik in een film beland was! Je weet niet wat je overkomt als je daar ligt en je hartslag zo omhoog gaat en de doktoren allemaal binnen komen rennen waardoor je weet dat er iets niet goed is. Ik heb 2 nachten in het ziekenhuis geslapen met een hartmonitor. Het was net een hotel, ik had mijn eigen prive suite en elke dag kwam er roomservice en housekeeping langs. Ik schijn een kleine hartafwijking te hebben maar het is gelukkig niets levendsbedreigends. Ik kan hier gewoon mijn stage afmaken met medicijnen en waarschijnlijk kan ik er met een kleine operatie in Nederland weer helemaal vanaf komen. Het was wel erg frustrerend om niet te kunnen werken en mijn energie level is ook enorm gedaald. Gelukkig heb ik nu veel dagen dat het een stuk beter gaat en kan ik gewoon werken. Verder weet iedereen er op het werk vanaf en als ik me niet goed voel kan ik altijd even gaan zitten of zelfs in een hotelkamer gaan liggen. Ook is het een voordeel dat ik nu wat meer "achter de schermen" werk en soms wat meer rust kan nemen. Ook al was ik zonder mijn familie en vrienden hier, toch heb ik me niet heel erg alleen gevoeld. Linda is veel bij me geweest en een aantal personeelsleden zijn langs geweest in het ziekenhuis. Ik heb inmiddels de nummers van iedereen in het hotel want iedereen wilt dat ik bel of sms als er iets aan de hand is of als ik iets nodig heb. Zelfs een aantal gasten spraken me vandeweek aan dat ze graag langs hadden willen komen in het ziekenhuis maar het pas te laat hadden gehoord. Echt heel erg lief hoe iedereen zich zorgen maakt om mij. Maak jullie dus maar niet teveel zorgen, dat word al genoeg gedaan en ik kom gewoon over 2 maandjes terug naar Nederland ;)

Vorige week hadden we een "associate appreciation week". Elke dag was er iets speciaals voor ontbijt, lunch of diner voor het personeel. Ook was er een speciale meeting waarin iedereen iets kon meebrengen uit zijn of haar geboorteland. Er was eten vanuit allerlei verschillende landen! Echt heel erg amerikaans hoe het personeel word behandeld hier, echt super gaaf. Ook kreeg ik tijdens deze meeting een award uitgereikt. " The spirit to serve", ik wist eerst helemaal niet dat je zo' n award kon krijgen. Deze award krijg je van het hoofdkantoor van "Marriott". Dit betekend dat een gast in ons hotel een positieve mail of brief heeft gestuurd naar het hoofdkantoor over zijn/haar verblijf en daarin mijn naam heeft vernoemd. Erg aardig dat deze gast mijn naam heeft vernoemd :).

Dat was wel weer genoeg voor dit verslag!

Veel liefs en tot snel allemaal :)


  • 24 Mei 2012 - 07:51

    Anneleen:

    Hey Joëlle!
    Goed om te lezen dat je al weer een stuk beter met je hartafwijking om kunt gaan! Komt helemaal goed zo te horen. Ook suuuuuuper gaaf dat je in NY bent geweest! Oh ik ben zo jaloers! En dan ook nog een award winnen! Goed bezig!!
    xxxx

  • 24 Mei 2012 - 09:15

    Foske:

    Heyy meis, fijn weer een verslagje te lezen! Je stage vliegt inderdaad om. Gaan weer snel weer skypen?? Kuss

  • 24 Mei 2012 - 20:07

    Manon:

    Hahaa Joëlle, moest even lachen om je verhalen! Niet alles natuurlijk.. dat snap je wel. Zullen we snel weer skypen? Is allaaaang geleden zeg! Het is op dit moment in Nederland echt heel erg warm en benauwd, net iets te veel van het goede. Maar heb nu 4 daagjes vrij van stage dus dat komt helemaal goed. Geniet er nog van in DC. want voor je het weet ben je alweer thuis.. Om precies te zijn over 65 daagjes! Jeeeej, aftellen is begonnen. Haha, tot snel

    xxxxxxxxxxxx Manon

  • 29 Mei 2012 - 14:52

    Manon Van Mil:

    Hee Joelle!

    Klinkt allemaal fantastisch! Gelukkig gaat het weer goed met je en wordt er goed voor je gezorgd:) Willen ze je wel weer naar Nederland laten gaan daar? Een stagiaire die binnen 2 maanden een award binnen sleept lijkt me een perfecte aanwinst voor het hotel!:D

    xx

  • 08 Juni 2012 - 14:33

    Pannie:

    He schat, fijn dat ze daar zo goed voor je zorgen! En supertof van die award! Nog maar een maandje en dan kom je al terug?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 21 Jan. 2012
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 46622

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 14 Februari 2014

Thailand!

02 Februari 2012 - 28 Juli 2012

Stage in Dulles

Landen bezocht: