Bezoek uit Nederland - Reisverslag uit Herndon, Verenigde Staten van Joëlle Schayik - WaarBenJij.nu Bezoek uit Nederland - Reisverslag uit Herndon, Verenigde Staten van Joëlle Schayik - WaarBenJij.nu

Bezoek uit Nederland

Door: Joëlle

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

27 April 2012 | Verenigde Staten, Herndon

Weer even een berichtje vanuit het verre Amerika. De afgelopen weken is er weer veel gebeurd.
Tegenwoordig ben ik bijna een vaste gast in het hotel en slaap ik er regelmatig als ik een late dienst heb en vervolgens weer een vroege dienst met een paar uurtjes pauze en dan weer een late dienst. De Marriott bedden slapen wel echt heerlijk!

Vorige week is onze leraar op bezoek geweest. Hij kwam langs op zijn verjaardag dus hebben we hem verrast met een taartje. Hij wilde even komen kijken hoe het met ons ging en praten met onze managers. Gelukkig zijn ze allemaal erg tevreden over ons. De managers hebben zelfs gezegd dat wij de beste” interns” waren die ze ooit hadden gehad. Daar waren Linda en ik natuurlijk wel blij mee.

Verder heb ik nog de laatste space shuttle zien vliegen. De foto spreekt vanzelf ;). Jullie zullen het vast wel op het nieuws gezien hebben. Hier op de straten was het echt gekkenhuis, iedereen stond langs de wegen, vele mensen stonden bovenop gebouwen en de space shuttle kwam heel mooi over het water langs voor ons hotel.

Zaterdag ben ik naar DC geweest. Daar heb ik weer de marinier gezien vanuit mijn eerste verhalen. Overdag heb ik weer de hele stoet voorbij zien komen met de president. De wegen werden weer helemaal afgezet en de politie stond wel heel erg te schreeuwen. Onze prinses maxima was ook op bezoek in DC en sliep in het hotel waar Nina stage loopt. ’s Avonds zijn we met alle “interns” van onze school naar DC geweest om daar een hapje te eten met onze leraar. Vervolgens zijn we met z’n alle naar het appartement gegaan waar de meiden in DC slapen. Daar hebben we met z’ n alle wat wijntjes gedronken om vervolgens op stap te gaan. Gelukkig zijn we deze keer geen politie tegengekomen. Je mocht de “club” binnen als je 18 was maar met 21 mag je natuurlijk pas drinken. Ik kreeg twee grote zwarte kruizen op mijn hand getekend alsof ik een misdadiger was zodat iedereen binnen kon zien dat ik geen alcohol mocht. Vervolgens moest ik nog even in het gezicht blazen van een van de security omdat hij ging ruiken of ik geen alcohol op had. Gelukkig voor hem had ik van tevoren wel even mijn tanden gepoetst:P. Ik heb wel echt mijn ogen uitgekeken, wat een figuren dat er rond lopen. Buiten was er een nogal stevige vrouw die helemaal lam op de grond lag en zelfs met 4 politie mannen kregen ze dr bijna niet opgetild :P.
Daarna hebben we met z’n alle in het appartement geslapen in DC en de volgende dag ben ik weer terug gegaan naar het werk.

Omdat mijn verhalen nou niet bepaald spannend zijn heb ik deze week besloten er maar wat spanning aan toe te voegen….
Afgelopen week ben ik namelijk met een ziekenwagen afgevoerd naar het ziekenhuis. Ik werd ineens helemaal niet goed op mijn werk, ik werd helemaal duizelig en verloor alle controle over mezelf. Ik kon niet meer denken en wist niet wat me overkwam. Ik kwam terug lopen van mijn pauze en ben meteen naar iemand van de security gerend. Ik heb hem vast gegrepen en vanaf dat moment kan ik me alleen maar vlagen herinneren. Omdat mijn hart uit het niets veel te erg tekeer ging en mijn bloeddruk enorm hoog was hebben ze besloten om me mee te nemen naar het ziekenhuis. Daar ben ik helemaal onderzocht. Gelukkig is er niks ergs met me aan de hand. Waarschijnlijk een allergische reactie op de bloessem etc. hier wat me uit mijn balans haalt. Het schijnt dit jaar nogal veel voor te komen. Na een hele avond in het ziekenhuis door te brengen met een hartmonitor, bloeddruk meter en enorm veel medicijnen via een infuus, mocht ik ’s avonds gewoon weer in mijn eigen bedje slapen. De dag erna vond ik dat ik gewoon weer aan het werk kon, veel beter dan alleen maar thuis zitten. Verder voelde ik me ook wel stukken beter dan de dag ervoor. Helaas ging het iets minder dan gedacht en kreeg ik weer hoge koorts. Vandaag toch maar een dagje thuis gebleven om uit te zieken omdat ze het me verboden hebben om te gaan werken en mama het ook wel een beter idee vond dat ik thuis zou blijven. Ze zijn wel erg lief voor me in het hotel en ze zorgen goed voor me. Ik word steeds gebeld of gesmst of dat ik nog iets nodig heb. Een collega kwam langs met broodjes, vers fruit en alvast een grote verjaardagstaart, echt suuuuper lief!
Maak jullie dus maar geen zorgen, ik ben in goede handen hier ;).

Morgen komen mijn ouders samen met een tante een weekje langs en mag ik met hen een weekje op vakantie! Ik hoop dus ook dat ik me dan weer helemaal fit voel. Ik heb vandaag in ieder geval veel geslapen en niet veel gedaan dus al mijn energie heb ik opgespaard! Eerst gaan we een paar dagen naar DC en natuurlijk “queensday “ vieren in de ambassade. Vervolgens gaan we nog een paar dagen naar New York. Jullie horen wel weer van me hoe het is geweest.

Weltrusten allemaal en al bijna een goede morgen voor jullie!

xx

  • 27 April 2012 - 09:04

    Anneleen:

    Oehh wat een leuke marinier Joelle! Ga ervoor. En neem je rust als je het nodig hebt hoor, pas goed op jezelf;) En veel plezier met je familie. xxx

  • 27 April 2012 - 11:41

    Manon Van Mil:

    Hee Joelle!
    Jij benut je stage goed zeg! Je hebt zelfs het ziekenhuis bestudeerd!
    Gelukkig is het niet zo ernstig en kun je lekker een weekje vakantie vieren met je ouders en tante:)
    Suuper veel plezier, en een hele fijne verjaardag natuurlijk!
    xx

  • 28 April 2012 - 11:07

    :

    Hey!

    Proficiat!! Een hele fijne dag, maar dat zal wel lukken met het bezoek. Geniet ervan.
    Wij genieten vanuit hier ook een beetje mee met je spannende avonturen: spion zijn, de politie, de achtervolgingen, en nu ook het ziekenhuis. Doe wel voorzichtig hoor, want we willen je weer heel terug zien. ;p

    Groetjes van Hugo, Marja, Pim, Jip, Floor en Lisanne.

  • 08 Juni 2012 - 14:24

    Pannie:

    Ja, dat was even schrikken..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 21 Jan. 2012
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 46623

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 14 Februari 2014

Thailand!

02 Februari 2012 - 28 Juli 2012

Stage in Dulles

Landen bezocht: