Stage voorbij en vakantie begonnen :) - Reisverslag uit Herndon, Verenigde Staten van Joëlle Schayik - WaarBenJij.nu Stage voorbij en vakantie begonnen :) - Reisverslag uit Herndon, Verenigde Staten van Joëlle Schayik - WaarBenJij.nu

Stage voorbij en vakantie begonnen :)

Door: Joëlle

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

07 Juli 2012 | Verenigde Staten, Herndon

Lieve lezers,

Ik zie dat het inmiddels alweer een maand geleden is dat ik voor het laatst iets heb geschreven. De afgelopen maand is er weer veel gebeurd hier en heb ik veel meegemaakt.
Tijdens mijn vrije dagen en vrije uren heb ik zoveel mogelijk genoten van alles. Ik ben veel bij vrienden hier geweest en zelfs nog een dagje naar het strand! Het strand en de zee zijn hier echt geweldig! Je hebt hier de echte “B-watch” :P. Elke 10 meter staan er grote lifeguard stoelen met life guards en je ziet ze regelmatig in actie komen! Er zijn hoge golven en we hebben ons ook goed vermaakt.

Vorige week zijn Linda en ik verhuist naar het hotel voor de laatste week. We hebben het hele huis leeg moeten halen en schoon moeten maken, heel vermoeiend! Helaas hebben we daarna niks meer van onze huisbaas gehoord, we hebben nog steeds de sleutels en hij heeft onze security deposit. Mensen zijn hier niet allemaal te vertrouwen! Het leven in het hotel is wel heerlijk, ik sta op en ben meteen op mijn werk! Het voelt echt alsof ik al de hele week op vakantie ben.

Vorige week is het noodweer geweest en zaten er ruim 3 miljoen amerikanen zonder stroom en er zijn zelfs 6 doden gevallen. In de staat waar wij wonen (Virginiia) is iemand overleden omdat er een boom omviel. Gelukkig zaten Linda en ik veilig in het hotel. Niemand mocht het hotel verlaten en de shuttle mocht alleen nog het kleine stukje naar het airport rijden. Het hotel zat onverwachts de hele week helemaal vol. Er sliepen collega’s in het hotel die thuis zonder stroom zaten en nog vele andere gasten. Het was een uitdagende week voor de housekeeping omdat ook het bedrijf dat onze linnen wast, zonder stroom zat. Een hotel wat helemaal vol is en dan geen schone linnen hebben is nogal lastig! Gelukkig konden we een bedrijf vinden dat een deel van onze linnen kon wassen en met wat creativiteit zijn we er goed uit gekomen. De hele dag door heb ik in mijn office gewassen tussen al het andere werk door. Alle ladies inclusief mijzelf hebben lange dagen gemaakt. Ik heb zelfs nog in het restaurant gewerkt en bij AYS omdat we overal personeel tekort hadden. Ik heb op een avond minstens 300 telefoontjes gehad of dat we nog kamers hadden omdat ze thuis zonder stroom zaten. Heel jammer om dan iedereen te vertellen dat elk hotel hier in de omgeving vol zit.
Vele personeelsleden waren op vakantie omdat het normaal deze tijd van het jaar helemaal niet druk is in het hotel. Zo zie je maar weer dat het altijd anders kan lopen. Zo heb ik mijn laatste 2 weken hier nog heel erg veel geleerd.
Vandaag hebben we onze laatste stage dag gehad! Het voelt echt zo raar en de tijd is gewoon voorbij gevlogen. Gelukkig blijven we hier nog 3 weken en hoeven we niet meteen van iedereen afscheid te nemen.

Afgelopen week was het "Independence day" the 4th of July. Samen met Linda en Daniel zijn we bij een meer het vuurwerk gaan kijken. Het was echt super druk!

Zondag avond ga ik samen met Jason naar het concert van Coldplay in DC! Maandag vertrek ik samen met Liz, Annemarie en Linda naar Boston. Vervolgens gaan Linda en ik nog door naar New York en naar Toronto. Daarna gaan we weer terug naar het hotel en blijven we daar nog een weekje en kunnen we vandaar nog naar andere plaatsen gaan. Verder kunnen we nog even lekker genieten van de vakantie voordat we terug vliegen!

Nog maar 3 weekjes en dan ben ik weer thuis!

Veel liefs en tot snel allemaal :)

  • 07 Juli 2012 - 08:32

    Foske:

    Hee meid, geniet van je vakantie dat heb je verdiend!! Tot snel! Xx

  • 10 Juli 2012 - 06:40

    Marloes:

    Geniet ervan en tot snel! x

  • 17 Juli 2012 - 08:37

    Anneleen:

    Zo dat ging snel voorbij zeg! Nog even lekker genieten van de laatste dagen en tot snel xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 21 Jan. 2012
Verslag gelezen: 998
Totaal aantal bezoekers 46629

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 14 Februari 2014

Thailand!

02 Februari 2012 - 28 Juli 2012

Stage in Dulles

Landen bezocht: