Het Amerikaanse leventje gaat verder :) - Reisverslag uit Herndon, Verenigde Staten van Joëlle Schayik - WaarBenJij.nu Het Amerikaanse leventje gaat verder :) - Reisverslag uit Herndon, Verenigde Staten van Joëlle Schayik - WaarBenJij.nu

Het Amerikaanse leventje gaat verder :)

Door: Joëlle

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

08 Juni 2012 | Verenigde Staten, Herndon

Nadat ik helaas nog 2x naar het ziekenhuis moest omdat mijn medicijnen niet werkte, kan ik jullie nu toch echt mededelen dat het goed met me gaat. Mijn medicijnen beginnen goed te werken en mijn hartslag is goed onder controle. Het enige nadeel zijn de kleine bijwerkingen maar ik voel me zoveel beter dan ik me de afgelopen maand heb gevoeld dus dat is allemaal wel te overzien ;).

Intussen gaat het leventje hier verder en de tijd vliegt wederom voorbij. Voor mijn gevoel heb ik een hele maand in te halen en ik wil nog zoveel mogelijk uit mijn stage halen als erin zit.
Als een echte supervisor in de housekeeping draai ik nu vaak de hele housekeeping alleen. Ik heb veel verantwoordelijkheden en er zijn elke dag wel weer wat nieuwe uitdagingen. Zo hebben we op dit moment veel groepen kinderen in het hotel. Dit is echt feest voor de housekeeping! Ik vind kinderen geweldig maar als je ziet hoe ze hun kamers achter laten dan heb je wel medelijden met de housekeeping ladys. Kun je voorstellen hoe het is om 600 kinderen in je hotel te hebben? Gelukkig helpt iedereen ons mee en zelfs de managers helpen de ladies met het “ strippen van bedden” ook helpen ze door al het vuilnis uit de kamers te halen. Dit scheelt weer wat werken voor de ladies die het al zwaar genoeg hebben. Echt leuk om te zien hoe zo het management een handje komt helpen als we het druk hebben.

s’ Ochtends open ik vaak en maak ik een indeling voor de ladys met wie welke kamers schoonmaakt etc. Verder heb ik altijd om 7:30 een “ stand-up meeting”. Hierin spreek ik alle ladies toe en vertel ik alle belangrijke punten. Elke dag heeft Marriott een “ basic of the day”, deze word ook altijd besproken, in het Engels en ik bespreek het ook in het Spaans! De ladys zijn echt super lief voor me en ik krijg zelfs een applaus als ik iets in het Spaans zeg. Gedurende de dag inspecteer ik kamers en zorg ik dat alles goed verloopt. Verder heb ik gedurende mijn shift een eigen “radio” waarop ik fulltime gebeld word en waarmee ik ook ander personeel kan bereiken. Zo word ik gebeld als gasten iets verloren zijn, extra wensen hebben of met andere vragen. Ik vraag me soms echt af waarom gasten een extra kussen willen hebben als ze al 6 kussens op hun bed liggen, maar goed alles voor de gasten! Verder houd ik in de gaten of alle kamers op tijd klaar zijn. Meestal ben ik gewoon de hele dag bezig en loop ik heel veel in het hotel rond.

Vorige week hadden we een “VIP” in ons hotel. Super grappig want deze kwam via de achteringang (dicht bij ons housekeeping office) naar binnen. Allemaal beveiliging erbij etc. Bij de ingang van het hotel stonden allemaal camera’s :p. Er was een “geheime” meeting in ons hotel met allemaal belangrijke mensen.

Omdat ik voortaan ’s Ochtends vroeg begin met werken heb ik vroeg in de avond tijd om aan het zwembad te liggen bij ons hotel. Heerlijk om meteen na het werk door te gaan naar het zwembad. Echt fanatiek zwemmen zit er even niet in maar lekker afkoelen in het zwembad is heerlijk.

Verder geniet ik zoveel mogelijk van het Amerikaanse leventje en in mijn vrije momenten doe ik zoveel mogelijk leuke dingen. Zo ben ik afgelopen weekend met Jason naar Old Town Alexandria geweest, een erg mooi, schattig plaatsje aan de haven dicht bij DC.

Ook heb ik inmiddels veel mensen leren kennen en heb ik kennisgemaakt met de moderne kerk hier. Megan had mij meegenomen met haar familie. Ik vond het echt super gaaf om hier naar de kerk te gaan. Het zag er niet uit als een kerk maar gewoon een gebouw. Er was een grote zaal met een podium. Een band speelde vrolijke muziek en een priester in “normale kleding” zat op een kruk en sprak de mensen toe. De kinderen gingen allemaal naar een eigen klasje toe. Ze vinden het geweldig om naar de kerk te gaan! Heel gaaf om mee te maken! Verder heb ik kennis gemaakt met de bijbel studies wat ik ook echt interessant vond.

Vannacht heb ik bij Megan en haar familie geslapen. Heel leuk en vertrouwd om weer een keer in een gezin te zijn. ’s Ochtends werd ik wakker gemaakt door de 3 kleine kinderen! Ik voelde me helemaal thuis en vond het leuk om zo een keer een dagje mee te maken in een gezin hier. Heel grappig ook om Engelse boekjes voor te lezen aan de kinderen hier.

Het aftellen is nu wel begonnen, nog maar een maandje stage en binnen 2 maanden ben ik alweer thuis!

Liefs en tot snel allemaal !


  • 08 Juni 2012 - 07:52

    Stans:

    Hee meid,
    Super weer om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt! En echt tof dat je zo'n leuke functies hebt! Geniet van de laatste tijd en tot snel!!
    Liefs Stans

  • 08 Juni 2012 - 09:35

    Sylvie-Elise:

    Hee zusje!
    Even een heel kort berichtje vanuit het ziekenhuis. Ik ben blij om te horen dat het weer goed met je gaat en dat je er weer zin in hebt :) Wat zwemmen betreft ben ik erg jaloers op je want ik kom er bijna niet aan toe door alle drukte... Echt een super leuke foto trouwens van jou met dat gezin trouwens, ziet er erg gezellig uit. Ik denk dat de kinderen zich wel vermaakt hebben met jou als logée. Succes nog voor de laatste weken en we kletsen snel weer bij via skype. Komende weken heb ik het iets minder druk dus dan heb ik 's avonds of in het weekend wel weer een keertje tijd om te skypen. Geniet ervan en tot snel!
    Dikke kus en knuffel!
    xxxxxxxxx

  • 08 Juni 2012 - 14:41

    Pannie:

    Geniet van je laatste maand! Het is heel gek, maar binnen no time is Maastricht gewoon weer dagelijkse realiteit.. Housekeeping is ook best leuk he? Al mistte ik soms echt het gastencontact. Fijn dat het ook weer helemaal goed met je gaat! Xxx

  • 08 Juni 2012 - 14:59

    Mirthe:

    Hee meid,
    Wat fijn om te horen dat het nu echt beter met je gaat! Geniet er nog van! Het is je gegunt!
    We zien je snel weer!
    Lfs Mirthe

  • 09 Juni 2012 - 09:26

    Anneleen:

    Heyyyyy,

    Fijn dat het beter gaat met je gezondheid! En wat goed dat je aanstuurt in het Spaans! Je blijft maar promoveren en steeds meer kunnen in dat hotel! Begin me af te vragen of je niet liever wilt blijven zometeen, haha! Geniet er lekker van!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 21 Jan. 2012
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 46629

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 14 Februari 2014

Thailand!

02 Februari 2012 - 28 Juli 2012

Stage in Dulles

Landen bezocht: