Hello Washington DC and OBAMA! - Reisverslag uit Herndon, Verenigde Staten van Joëlle Schayik - WaarBenJij.nu Hello Washington DC and OBAMA! - Reisverslag uit Herndon, Verenigde Staten van Joëlle Schayik - WaarBenJij.nu

Hello Washington DC and OBAMA!

Door: Joëlle

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

07 Februari 2012 | Verenigde Staten, Herndon

Even een update van de laatste dagen! Ik wilde het graag kort houden maar dat is niet helemaal gelukt :P.

Het begint bij vrijdag, eerst maar even mijn koffer uitgepakt en mijn eigen plekje gemaakt van mijn kamertje. Ik voel me er al helemaal thuis! Vervolgens samen met Linda op pad om een bank-rekening te gaan openen. De meiden die hier afgelopen half jaar waren hadden verteld waar we dit konden doen. Helaas hebben we geen fiets of auto hier dus zat er niks anders op dat te lopen. Het was prima weer, helder blauwe lucht en het zonnetje scheen. Na een half uurtje lopen hadden we de bank gevonden. We werden meteen op zijn Amerikaans ontvangen “ Hello, how are you? How could I help you” ? Vervolgens werden meteen geholpen door de man die de andere meiden ook altijd had geholpen. Hij wist precies wat we nodig hadden en wilde graag al onze vragen beantwoorden. Wat erg leuk is bij de Amerikaanse bank is dat je zelf het design bankpas mag kiezen! Ze hadden designs van allemaal sport-clubs, universities etc. Ik heb gekozen voor het “ Pink-Ribbon” design, daarmee steun ik indirect ook “ Pink Ribbon”.

Omdat we wel een paar uurtjes bij de bank zaten en daarna nog wat boodschapjes hebben gedaan, was het al snel donker. Helaas lijken alle straten, huizen, stoplichten etc nogal veel op elkaar dus je raad het al, we waren verdwaald! Het was erg donker, bijna niemand loopt op de weg want iedereen heeft een auto, een stuk drukker dan het ’s middags, niet echt ideaal. Na een hardloper de weg te vragen en bij iemand aan te bellen waren we een uurtje later weer thuis. Gelijk wat spieren getraind want lopen met al die XXL boodschappen in Amerika is zwaar! Onze huisgenoot was al bezorgd op pad gegaan of hij ons ergens kon vinden dus ook hij was erg blij toen we thuis waren.

De volgende dag heeftJohn ons maar mee naar de winkel genomen om een Amerikaans nummer te regelen. Het eerste nummer wat erin stond was natuurlijk dat van hem. Vervolgens heeft hij ons bij het hotel afgezet en hebben we daar onze eerste kennismaking gehad. Ze waren erg vriendelijk en keken uit naar onze komst. Na een korte kennismaking zijn we met de “ Marriot shuttle” thuis afgezet. John heeft daar voor ons typisch “ Louisiaans” gekookt. Het was een soort hete nassi met stukjes vlees erdoor (het was echt heel heet!!). Als toetje had hij voor ons een chocolade taartje meegebracht met frambozen erin. Zoals jullie horen zorgt onze huisgenoot goed voor ons!

Zondags zijn we naar Washington DC geweest om de andere van de meiden op te zoeken. Zoals ze in Nederland in het weekend aan het spoor werken doen ze dat hier in Washington ook! Het openbaar vervoer is hier allemaal niet zo goed geregeld. We vragen alles aan de chauffeurs en volgen de menigte. Inmiddels snappen we er al iets meer van. Helaas hebben ze niet overal bordjes staan met tijden dus moet je soms maar afwachten of er een bus langs komt.

Nadat we veilig aangekomen waren in DC hebben we met de andere 6 meiden in hun appartement gegeten. Vervolgens op pad gegaan naar het Witte huis! Toen we aan de achterkant liepen gebeurde er iets heel bijzonders! We wilde net terug lopen naar de voorkant totdat plots het hele verkeer werd stilgelegd! Hardlopers mochten niet meer bewegen, wij moesten stil blijven staan, politie auto’s blokkeerde de omliggende wegen… what was happening? Obama kwam thuis via de achter ingang! Er kwamen een stuk of 14 dikke zwarte wagens aanrijden. Wij stonden op een paar meter afstand en konden zo door het glas heen kijken! In een van de eerste auto’s zagen we zijn vrouw zitten en in een andere auto zat Obama met een petje op ons aan te kijken. We geloofde gewoon niet wat we zagen! Verder reed er nog in de stoet een wagen met beveiligers en een ambulance! Nadat alle auto’s binnen waren mocht iedereen weer verder gaan met bewegen.

Verder hebben we nog wat andere plekjes bezocht in Washington, lekker wat gedronken bij de starbucks (die zit echt op elke hoek) en ’s avonds met z’ n alle gegeten in een restaurantje. Ook hier zijn de mensen erg gastvrij! We werden geplaatst naast 8 mariniers. Om 18:00 uur begon een van de belangrijkste “ Football” wedstrijden van het jaar. Iedereen had het erover en in het restaurant stond de tv aan. Toen het volkslied werd gezongen gingen de mariniers ineens in de houding staan en waren helemaal stil! Vervolgens toen we ons eten op hadden kwamen ze voordat we het door hadden allemaal bij ons aan tafel zitten:P! Ze zijn allemaal zo nieuwsgierig naar wat wij met 8 meiden komen doen in Washington! Iedereen stelt ons zoveel vragen en ze vinden het geweldig dat we uit Nederland komen.
Vervolgens was het echt tijd voor Linda en mij om terug te gaan met de metro. Het was best een avontuur om met z’n 2e in het donker naar huis te reizen zonder dat we echt wiste welke bus etc. we moesten hebben. Gelukkig is alles goed gekomen en weten we voortaan ons huisje te vinden!

Vandaag was onze eerste werkdag! Om 7:50 uur namen we de bus dicht bij ons huis. Onderweg een keer overstappen en vervolgens nog een stukje met de shuttle bus en rond 08:40 uur waren we op ons werk! We mochten daar ontbijten met een van de managers en de management stagiair van onze school. Vervolgens alle andere managers ontmoet en een rondleiding gehad in het hotel. Iedereen stelde zichzelf voor. Iedereen was erg blij dat we er waren! 'S middags geluncht met een aantal andere personeelsleden en daarna een hele middag papierwerk gedaan. Allemaal regels etc. doorgelezen en veel ondertekend. Om 16:15 uur waren we klaar en rond 17:15 uur waren we weer thuis. Ik ben eindelijk eventjes gaan hardlopen om zo toch al die suikers die hier in het eten zitten te verbranden.

Morgen begint onze “ Marriot training”. Daarover vertel ik jullie meer in het volgende verslag.

Liefs Joëlle

PS: Nog een tip als je in een restaurant drinken besteld!
Bestel geen ICE TEA, dat is hier letterlijk "Koude thee" :P.

• 07 Februari 2012 - 10:56

Mirthe:

Hee Joëlle!

Super leuk om dit allemaal te lezen! Geniet er van en heel veel plezier!

Liefs Mirthe

• 07 Februari 2012 - 22:20

Lotte:

Hey,
    Echt leuk om dit allemaal te lezen, en ook dat er gewoon al zoveel is gebeurt in die paar daagjes :p! Je krijgt vast een top tijd meid ik weet het zeker.
    Ik zal je snel weer mailen want mis je stiekem toch wel al een beetje.
    Veel plezier verder.
    Owja neem aan dat je wel een nummer hebt geregeld van een van die mariniers ^^.
    Xxxjes van mij :)

• 09 Februari 2012 - 09:38

Anneleen:

Klinkt goeeeed! En wat gaaf dat je Obama al hebt gezien! Heel veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verhaaltje:) xxx

• 26 Maart 2012 - 14:28

Tessa:

He Joëlle,

Superleuk dat ik eindelijk je waarbenjij.nu heb ontdekt. Leuk om je verhaaltjes te lezen! Ik ga het vanaf nu altijd bijhouden, heb me opgegeven voor de mail.

Die John is jullie huisgenoot, als ik het goed begrijp, toch? En wat doet hij? Werkt hij ook in een hotel??? Of is hij gewoon een Amerikaan en studeert 'ie, of werkt 'ie?

Wat bijzonder dat jullie Obama hebben gezien van zo dichtbij! En bizar dat je dan zelfs als voetganger stil moet staan.

Wie doet er zijn management stage bij jou in het hotel? Jop en Ash zitten ook allebei in Washington DC! Wie zitten daar nou nog meer? Wie zijn die andere 6 meiden?

Ik ga snel door naar je volgende stukje!

Xje