Goodmorning Herndon! - Reisverslag uit Herndon, Verenigde Staten van Joëlle Schayik - WaarBenJij.nu Goodmorning Herndon! - Reisverslag uit Herndon, Verenigde Staten van Joëlle Schayik - WaarBenJij.nu

Goodmorning Herndon!

Door: Joëlle

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

03 Februari 2012 | Verenigde Staten, Herndon

Vanuit mijn bed in het appartement schrijf ik nu mijn eerste berichtje uit de USA!

Gister hebben we een erg lange dag gehad. Om 05:30 uur (nederlandse tijd) ben ik opgestaan en om 04:00 uur (nederlandse tijd) lag ik in bed!

De reis is helemaal goed gegaan! Ik heb me prima vermaakt in het vliegtuig met wat leuke films. In het vliegtuig nog de laatste papieren ingevuld voor ons visum (deze kregen we daar pas). We hadden verwacht een paar uur bij de douane te moeten wachten bij aankomst, maar het was een hele erge meevaller want binnen een uur na landing stonden we al buiten!

De eerste keer bij de douane werd ik teruggestuurd omdat ik nog wat gegevens moest invullen. Vervolgens kreeg ik bij de douane wel een aantal bijzondere vragen!
Terwijl de man naar mijn paspoort en visum keek vroeg hij eerst "You look like a hollywood star, are you going to hollywood"? Ik lachte maar vriendelijk naar hem en zei dat ik dat niet van plan was.
Vervolgens vroeg hij wat ik ging doen in the USA. Toen heb ik hem maar verteld dat ik stage ging lopen.
Daarna werd gevraagd naar mijn leeftijd. Toen ik zei dat ik 19 was, keek hij me aan en zei "You're still a Child!".
Vervolgens keek hij me weer aan en vroeg of ik wel genoeg geld mee had! Dit vond ik wel een beetje een rare vraag. Ik keek hem aan en zei maar gewoon dat ik een credit-card had en dat alles wel goed zat. Gelukkig was hij tevreden met dit antwoord! Na al mijn vingerafdrukken gegeven te hebben en even recht in de camera te kijken zei hij "Welcome in the USA" Dat voelde wel even als een opluchting!

De koffers lagen al klaar dus daar hoefde we ook niet meer op te wachten. Na wat gesnuffel van een hond en nog een laatste keer controle, waren we klaar. Vanaf het vliegveld hebben Linda en ik een taxi genomen naar het appartement. We werden meteen de eerste taxi ingeduwd door een man die het allemaal stond te regelen.

Dit begon al meteen goed! We zaten in de auto maar de chaffeur kende het adres niet! We stonden stil en zagen de teller maar oplopen! Na een aantal keer bellen met de huisbaas en nog 10x het adres te hebben geven, en een aantal keer fout rijden, kwam de chaffeur er eindelijk achter dat hij 1 letter verkeerd had ingevoerd! Dat was dus een duur taxi ritje, maar gelukkig toch nog de goede bestemming gevonden! De huisbaas was erg verbaasd en zei dat hij ook een aantal keer het goede adres gespeld had voor de taxi-chaffeur.
Maargoed, we waren erg blij dat we er waren en werden vriendelijk ontvangen door de huisbaas en zijn vrouw. Zijn vrouw sprak tot onze verbazing erg goed Nederlands! Ze heeft 15 jaar in Nederland gewoond.

Het huis waar we het komend half jaar wonen is erg mooi! We hebben allebei een aparte kamer en er is een mooie keuken en huiskamer bij. De bedden waren al opgemaakt door de meiden die er afgelopen half jaar hebben gewoond.
In Amerikaanse tijd was het inmiddels 18:00 uur (we lopen 6 uur achter hier). We zijn onze spullen op de kamers gaan zetten en opzoek gegaan naar een supermarkt. Een fiets missen we hier wel! Maar naar wat rondwandelen in het donker en een keer de weg vragen hebben we ook nog een supermarkt gevonden. Snel wat boodschapjes gedaan om nog wat te kunnen eten en vervolgens lekker te gaan douchen en slapen.
Nu ben ik net wakker! Ik heb net mijn gordijnen open gedaan en het is prachtig weer! De lucht is helder blauw, ongeveer 10 graden en ik hoorde vogeltjes fluiten! Het lijkt wel Lente.

We gaan vandaag op pad om wat dingen te regelen en de buurt een beetje te verkennen. Onze huisgenoot John heeft ons aangeboden om ons na zijn werk even rond te rijden!



Jullie horen snel meer van me ;).

Liefs Joëlle

PS: Voor degene die het gevraagd hebben mijn adres:
1000 Branch Drive
20170 Herdon, VA
Washington
USA

  • 03 Februari 2012 - 14:37

    Claudia:

    Super, dat alles goed verlopen is (reis en bij douane enzo)! Hoop dat je het erg naar je zin zult hebben daar.

  • 03 Februari 2012 - 17:52

    Marloes:

    Hee Joëlle,
    ben maar blij dat het daar zoon mooi weer is. Hier sneeuwt het en daardoor zijn we vandaag maar niet naar Wicked gegaan. We konden de kaartjes gelukkig overboeken (: Ik ga zometeen een lekkere sneeuwwandeling maken, hoop dat je het superleuk krijgt daar! Succes met alles (: ! xxx

  • 03 Februari 2012 - 19:09

    Manon:

    Hey Joelle,

    Wat leuk om allemaal te lezen. Je bent gelukkig goed aangekomen.. Ik zie al uit naar je volgende verslag!!
    Geniet er van,

    Kus Manon

  • 05 Februari 2012 - 07:13

    Jilt Van Schayik:

    Haha Hollywood ster klinkt goed. Had sowieso ja gezegd, wie weet kreeg je wel een dikke limo tot je beschikking :p


  • 05 Februari 2012 - 19:46

    Petra:

    Joëlle! Fijn dat je goed aangekomen bent, en dat de reis meegevallen is! op de taxirit na dan. En zo te zien hou je je nog goed aan je goede voornemen om gezond te eten :) Zo zal die 30 kilo er niet zomaar aankomen, helaas voor de liften voor ons haha.
    Succes met je eerste dagen in het hotel! Liefs Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 21 Jan. 2012
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 46628

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 14 Februari 2014

Thailand!

02 Februari 2012 - 28 Juli 2012

Stage in Dulles

Landen bezocht: