Het echte werk is begonnen! - Reisverslag uit Herndon, Verenigde Staten van Joëlle Schayik - WaarBenJij.nu Het echte werk is begonnen! - Reisverslag uit Herndon, Verenigde Staten van Joëlle Schayik - WaarBenJij.nu

Het echte werk is begonnen!

Door: Joëlle

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

27 Februari 2012 | Verenigde Staten, Herndon

Eindelijk klaar met de computertraining! Nu is dus het echte werk begonnen :). Vorige week heb ik in de ”back-office” mee mogen luisteren naar telefoontjes. Daar werkte ik samen met Sharron, zij is echt geweldig! Ze heeft 3 kinderen en is nu hoog zwanger van de 4e! Omdat ze zo hoog zwanger is word ze door iedereen in het hotel verwend, en omdat ik samen met haar werkte werd ik ook in de watten gelegd :P. Zo werden er om half 7 ’s ochtends al donuts bij ons gebracht (dat is hier heel normaal als ontbijt). De afdeling met de telefoontjes heet “ AYS” dit staat voor “At your service”, daar komen alle telefoontjes van het hotel binnen. Op de telefoon kun je zien of er vanuit een intern nummer word gebeld (iemand in het hotel) of vanuit een extern nummer. Het hangt er vanaf wie er belt, hoe je de telefoon opneemt. Intussen kan ik het opnemen van de telefoontjes wel dromen! Nadat ik een aantal keer had meegeluisterd mocht ik zelf de telefoon beantwoorden, er werd nog wel met me meegeluisterd. Een aantal vragen kan ik ook al goed beantwoorden en als ik het niet weet zeg ik gewoon “ It’s my pleasure to connect you to…” en dan verbind ik door met een collega die wel antwoord kan geven :D. Ik vind het echt geweldig om die telefoontjes te beantwoorden!

Verder gebeurd er elke dag wel weer iets anders in het hotel. In de “back-office” krijgen we ook telefoon als gasten graag hebben dat de bagage word opgehaald etc. Wij bellen dan weer de “bells” om te regelen dat dit gebeurd. Afgelopen week was het zo druk dat de “bells” geen tijd hadden (zij rijden ook de Marriott Shuttle). Toen kwam ik op het idee om dit zelf te gaan doen, we zaten toch met z’n 2e bij de telefoon. Ik werd met grote ogen aangekeken alsof ik iets heel raars zei! Ik was er toch wel van overtuigd dat ik dat zou kunnen, dus zo gezegd zo gedaan! Ik ging met zo’ n mooi goud karretje naar de kamer toe van de gasten. Daar werd ik weer met grote ogen aangekeken en het eerste wat gezegd werd was “we hebben wel veel zware bagage”, maar gelukkig ging het helemaal goed! Vervolgens kreeg ik de vraag “heb je dat vaker gedaan?” Toen ik ze zei dat ik het voor het eerst deed waren ze erg verbaasd. Van dat zwemmen hier krijg ik wel wat spierballen :P. Vervolgens heb ik nog gezellig met de gasten staan praten want een van hun dochters had een stage gedaan in “Nederland”. Het leverde me zelfs nog een goede fooi op! Wat ik toen nog niet wist is dat je die hier zelf mag houden, dus dat was mooi meegenomen :). Vervolgens heb ik diezelfde dag nog een paar keer geholpen met de bagage. Ook mocht ik af en toe helpen bij de front-office. Ik heb kamersleutels gemaakt voor de “elite members”, deze sleutels zijn iets anders en worden van tevoren al aan een kamer gekoppeld zodat zij sneller kunnen inchecken.

Verder was er deze week iets mis met de verwarming in het hotel dus mochten we met een aantal managers en een lijst elke kamer in het hotel controleren! Tussendoor mocht ik met een van de managers mee het dak van het hotel op. Het was echt prachtig! Vanaf daar kun je alle vliegtuigen heel erg mooi zien opstijgen. Ik had echt helemaal niks met vliegtuigen maar stiekem begin ik ze hier best wel mooi te vinden (Frans, ik begin je interesse in vliegtuigen wel te begrijpen). Ook mocht ik eventjes “model” staan voor een bedrijf. Ze hadden wat modellen nodig om een shirtje te dragen van hun bedrijf voor een belangrijke deal.

Vanaf nu hebben Linda en ik andere roosters omdat zij in de house-keeping start. Dit weekend was ik dus alleen vrij. Zaterdag ben ik naar de meiden in DC geweest. Met een aantal hebben we nog een wat “memorials” bezocht. Vandaag ben ik naar “Tysons Corner” gegaan, een geweldig groot shopping center! Nadat ik aan elke bus-chauffeur had gevraagd waar ik welke bus moest pakken, wist ik het op de terugweg helemaal zelf! Echt goede bussen hebben ze hier niet en de wegen zijn soms ook wat hobbelig. Gelukkig hoef ik niet zelf te rijden hier want ik zie elke dag ongelukken gebeuren! Vandeweek toen we met de shuttle bus naar huis werden gebracht knalde er recht voor ons 3 auto’s tegen elkaar, gelukkig hadden wij wel een goede chauffeur!
Komende week mag ik elke dag om 06:30 uur beginnen achter de front office! Ik heb er echt heel erg veel zin in. Jullie horen snel weer wat van me!

Liefs xxx



  • 27 Februari 2012 - 12:26

    Elise:

    Hey Joelle,

    Fijn zo'n donut ontbijt om half 7, jij liever dan ik maar het klinkt ontzettend gaaf!
    xx

  • 27 Februari 2012 - 14:11

    Mirthe:

    Hee Joëlle!

    Echt super leuk die uitgebreide verslagen! Ook echt iets voor jou om overal even te gaan helpen! Leuk om te horen dat je het er zo naar je zin hebt! Geniet er nog van!

    Lfs Mirthe

    Ps. was leuk om ff te skypen!

  • 27 Februari 2012 - 15:59

    Anneleen:

    Eindelijk aan het werk! Lekker bezig;)
    xx

  • 27 Februari 2012 - 18:05

    Anja:

    Hey Joelle,

    Leuk die verslagen, ik lees al dat je het goed naar je zin hebt.
    Dadelijk wil je niet meer terug?!

    gr Anja

  • 29 Februari 2012 - 06:53

    Jilt:

    Beetje saai klinkt het wel.. werk werk en nog eens werk. Geen feesten daar?

    haha groeten ;)

  • 29 Februari 2012 - 21:03

    Bart:

    He meisie,

    Lees je verslagen en het is leuk je zo te volgen. Ik snap je enthousiasme denk ik wel; leuke omgeving, te gekke city en zo vele indrukken in "DC" , nieuwe mensen, taal en what ever. Geniet! En snuif alles op wat je later nog als filmpje in gedachten kunt terug spelen als je weer thuis bent?.

    Ben heel erg trots op je en vele groeten van alle mannen hier

  • 03 Maart 2012 - 21:04

    Marloes:

    Lijkt me echt leuk Joëlle! Ik zie jou al helemaal als bagagesjouwer je gang gaan, haha!
    Pas maar op dat je niet te dik wordt met al die donuts!

    xx

  • 26 Maart 2012 - 14:51

    Tessa:

    Echt wel gaaf dat jullie met zoveel daar zitten, je bent nooit alleen vrij! En leuk dat je zoveel verschillende dingen mag doen en dat je overal supergoed in begeleid wordt! En een tip: in je bedrijf HOUDEN ZE VAN initiatief. Supergoed dat je dat doet en houd dat vast!

    Veel liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 21 Jan. 2012
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 46620

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 14 Februari 2014

Thailand!

02 Februari 2012 - 28 Juli 2012

Stage in Dulles

Landen bezocht: