Time flies when you have fun! - Reisverslag uit Herndon, Verenigde Staten van Joëlle Schayik - WaarBenJij.nu Time flies when you have fun! - Reisverslag uit Herndon, Verenigde Staten van Joëlle Schayik - WaarBenJij.nu

Time flies when you have fun!

Door: Joëlle

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

05 Maart 2012 | Verenigde Staten, Herndon

Inmiddels zit ik hier al langer dan een maand! De tijd vliegt echt voorbij. In het kort zal ik jullie even op de hoogte brengen van mijn afgelopen week.

Deze hele week ben ik ingewerkt achter de front office. Elke dag van 06:30 tot 15:00 uur en soms nog wat langer! De hele ochtend ben ik eigenlijk bezig met alle gegevens verwerken van de vorige dag, alle check-ins voorbereiden en met gasten uitchecken. Ook komen er soms al gasten in-checken dus dit heb ik ook al een aantal keer meegekregen. De eerste dag werd me uitgelegd welke “reports” ik allemaal moest printen en hoe ik deze allemaal moest verwerken. De tweede dag mocht ik alles zelf doen en werd ik alleen nog maar gecontroleerd. De derde dag mocht ik ook al gasten zelf uitchecken. Het ging echt super goed! Mijn begeleider van die week zei dat ik eigenlijk na 3 dagen wel al klaar was met de training in de “AM shift” (ochtend dienst). Ook heeft zij tegen de begeleider van de ”PM shift” gezegd dat ik heel snel leer, dus nu hebben ze daar wel hoge verwachtingen van mij! Hoop dat ik deze verwachtingen ook kan waarmaken.

Afgelopen vrijdag was een zeer bijzondere werkdag! Al weken wordt er gesproken in het hotel over de “Q&A,(quality auditor), dit is iemand die alle “Marriott” hotels af gaat en beoordeelt op alle onderdelen. Het hotel wist dat er iemand zou komen maar niet wanneer. Ook weten ze nog niet dat diegene er al is totdat dit de volgende dag na het inchecken bekend wordt gemaakt omdat deze persoon dan ook de keuken, backoffice etc. gaat controleren. Toen donderdag avond room-service was besteld had de jongen van de roomservice het management gewaarschuwd omdat de mevrouw die room-service had besteld hem heel erg had geobserveerd. Hij had al vaker een “Q&A” meegemaakt en had het vermoeden dat zij degene wel eens kon zijn. Meteen is er gecontroleerd wie er in de kamer zat en de naam was veranderd bij de “check-in” naar de naam die ook bij de andere hotels “Q&A” was. De volgende ochtend werd ik opgehaald voor mijn werk en hoorde ik het verhaal en dat iedereen in het hotel al helemaal in de stress was! Iedereen die vrij was van het management was ’s ochtends om 5 uur al naar het hotel gekomen. Mijn dagje werd ook wat anders dan gepland. Ik mocht meehelpen met het controleren van de gangen of alles piekfijn in orde was. Vervolgens mocht ik naar de “conciërge lounge” waar alle “elite members” ontbijt hebben en de ”Q&A” ook toegang tot had (zij had de kamer ge-upgrade). Mijn taak was om gastvrouw te zijn en als ik dacht dat ik de “Q&A” zag moest ik de manager waarschuwen. Geen idee hoe deze persoon eruit zou zien maar ik zou het wel merken als iemand me vragen ging stellen. Ik had 2 gegevens; het was een vrouw en ze was blond! Ik voelde me net een detective of spion . Toen ik binnenkwam viel mij meteen een vrouw op. Ik weet niet waarom maar het was denk ik de blik in haar ogen. Ik heb iedereen netjes begroet en ben bij het buffet gaan staan om iedereen die daar kwam te begroeten en een praatje te maken. Na een tijdje kwam de mevrouw naar me toe en begon gewoon tegen me te praten, ze keek goed naar mijn naambordje en vroeg mijn naam. Toen wist ik het bijna zeker, zij moest het zijn! Vervolgens kwam de “General manager” binnen en heb ik hem op de hoogte gebracht. Ik bleek gelijk te hebben! ’s Middags rond 12 uur heeft ze zich bekend gemaakt en werd de rest geïnspecteerd. Aan het einde van de dag had ze een evaluatie gesprek met heel het management. Toen de evaluatie klaar was kwam de “General manager” naar me toe om te vertellen dat ze mijn naam had genoemd en zeer enthousiast was geweest over mij als personeelslid! Hij vertelde me dat ik een “ good job” had gedaan. Vervolgens werd ik ook nog door de andere managers en mijn stage begeleider bedankt omdat ik het zo goed deed! Ik was helemaal happy! Om het allemaal nog mooier te maken, ONS HOTEL HEEFT DE BESTE SCORE! Is het niet geweldig om in dat hotel te werken?!

Verder kom ik soms ook in wat ongemakkelijke situaties terecht. Een van de dingen die belangrijk is bij “Marriott” is interesse tonen in de gasten. Als een gast tegen je begint te praten ga je hier dus ook gewoon op in. Eigenlijk helemaal niet erg en best gezellig! Zo kwam er een piloot naar me toe die in het hotel sliep. Hij was heel erg vriendelijk en vroeg of ik uit Nederland kwam vanwege mijn accent etc. Ook vertelde hij dat als wij een keer met de meiden goedkoop zouden willen vliegen, hij wel goedkope tickets kon regelen. Ik dacht, dat is wel heel erg fijn als wij nog willen reizen in de zomer! Totdat hij mijn telefoonnummer begon te vragen en me ging uitnodigen om uit eten te gaan etc. Dat werd me toch wel iets te persoonlijk! Dan maar gewoon zeggen dat je je telefoonnummer niet uit je hoofd weet en te druk bent met je stage en daar geen tijd voor hebt .
Ook kwam er afgelopen week, toen ik naar het “Community center” liep, een man naast mij rijden om me een lift aan te bieden. Nadat ik 100x “NO” had gezegd en gewoon door bleef lopen en de andere kant op keek, gaf hij eindelijk op! Ook een aantal van de “drivers” willen ons niet meer alleen laten lopen op straat. Eentje wilt zelfs gaan uitzoeken waar je “pepperspray” kunt kopen en vindt dat ik dit altijd voor de zekerheid op zak moet hebben. Maar maak jullie maar geen zorgen want ik red me wel! Misschien komen mijn lessen zelfverdediging van het Raayland nog wel een keer goed van pas .

Afgelopen weekend was ik weer vrij. Een nieuw collegaatje van mijn leeftijd heeft mij vrijdag na het werk mee naar huis genomen en samen met haar en een vriendin ben ik Sushi gaan eten . Het was echt super gezellig en ook erg leuk om wat meiden van mijn leeftijd te ontmoeten. Zaterdag ben ik ook weer bij haar geweest en zijn we naar “Dulles Towncenter” geweest, een mooie “ shopping-mall” .

Vandaag ben ik samen met Nina en Ireen (twee management stagiaires van onze school) naar de Zoo geweest! Het was echt super mooi weer voor de dierentuin. Het zonnetje scheen en het was niet te koud of te warm. Echt genieten, het leventje hier !

Nu is mijn verslag toch weer wat langer geworden dan ik had gepland, ik heb gewoon veel te veel te vertellen!

Veel liefs en bedankt voor alle leuke reacties op mijn verslagen! Ik vind het echt leuk dat jullie mij volgen .

PS: Ik zal nog wat foto’s plaatsen, maar ga nu eerst lekker slapen want morgen moet ik alweer om 05:45 uur opstaan. Bij jullie is de dag dan allang begonnen.

  • 05 Maart 2012 - 06:46

    Stans:

    Lieve Joëlle,

    Wat een super verhaal weer om te horen! Klinkt echt fantastisch wat je daar allemaal mee maakt, ik volg je op de voet.
    Helemaal super dat je zo wordt aangeprezen in het hotel, dat is wel een hele eer! (Maar stiekem geen verrassing toch?!)
    Geniet van je tijd, hopelijk kunnen we een keertje skypen!

    Liefs Stans

  • 05 Maart 2012 - 08:50

    Anneleen:

    Hey Joëlle!
    Wat leuk dat het zo goed gaat!! En ook wel vet dat je in het beste Mariott hotel werkt inderdaad. Veel succes nog de komende tijd met de mannen van je afslaan (hoewel ik stiekem hoop je deze kerst te kunnen opgeven voor All You Need is Love) en ik zie wel weer een berichtje verschijnen!
    Liefs

  • 05 Maart 2012 - 10:58

    Kristy:

    Heee!
    Wat top dat je het zo leuk hebt daar! Heel leuk om ook al je verhalen te lezen, je maakt daar wel vanalles mee zeg.
    Veel plezier nog daar, geniet ervan!
    liefss

  • 05 Maart 2012 - 12:21

    Annemarelle:

    Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt daaro. Had niet anders van je verwacht dan dat je geprezen wordt;-). Ga zo door zou ik zeggen

    xxx

  • 05 Maart 2012 - 20:56

    Elles:

    Heee!
    Echt heel leuk om je verhalen te lezen. Super dat je het daar zo goed doet! haha, vind het wel grappig hoe je alles opschrijft, precies joelle. Geniet van het leventje daar! en tot het volgende verhaaltje
    xxx

  • 06 Maart 2012 - 14:58

    Sylvie-Elise:

    Hee zusje,

    Zo te horen aan al je verhalen vermaak jij je daar voorlopig nog wel even. Als je zo goed door blijft gaan moet je wel uitkijken, misschien laten ze je dan wel niet meer terug naar Nederland gaan!

    xxxx

  • 07 Maart 2012 - 00:13

    John Doe:

    Hee Joëlle,

    Al blijkbaar meer dan een maand, volg ik je reisverslagen en vind het erg mooi dat het zo naar je zin hebt en het ook op je werk/stage soepel loopt.

    Vanuit Maastricht verder weinig nieuws, behalve dat wij waarschijnlijk 3 jongens erbij zullen krijgen over hooguit een maand, misschien 2.
    Mocht je het nog niet over skijp vernomen hebben, jullie hebben ook weer A-leden (4 stuks 'so I've heard') dus ergens mis je hier wel een uitgelezen kans om je eigen frustrA-ties bot te vieren op vers bloed.

    Toch doe jij iets heel goed, wat ik schijnbaar niet -, of verkeerd begrepen heb, aangezien ik het zélfs met mijn liftervaring (1 koningstitel ), nog nooit heb weten klaar te spelen, dat een of andere random dude, 100x vraag of hij me een lift mag geven.
    Voor de beeldvorming, bij ons werkt dit vaak precies andersom.

    Mocht je ooit toch geïnterresseerd raken in een lift, neem dan in elk geval de pepper-tip ter harte.
    Vind ik persoonlijk wel een prettig idee ;).

    Na ongeveer een maand als figurant in mijn geheel eigen GTST te hebben rondgebanjerd, heb ik mogen vernemen dat ik niet in Venray hoef te komen wonen.
    Geen breaking news natuurlijk, maar (all due respect voor de meelezende Venrayanen) een opluchting is het wel :).

    Een combinatie van de factoren 1:13 op mijn klok, een onoverbrugbaar gebrek aan inspiratie en serieuze twijfel aan de wenselijkheid van mijn reactie onder jouw verslag, maak ik er nu een eind aan (i.e. dit bericht :))

    Voor ik het vergeet, wil ik je nog 143 SUPERgave dagen toewensen en dat je Nederland maar niet zal missen... Zolang je maar weer terugkomt, want ik kijk er tevens naar uit om je over zo'n zelfde aantal dagen weer te zien in Mestreech (INKOM '12 schat ik zo)!!!

    xx

  • 09 Maart 2012 - 20:30

    Karin:

    Hey meid!

    Goed te horen dat je het ontzettend naar je zin hebt en ook tijd hebt om nog ff wat baantjes te trekken. Volgens mij kom je terug in topconditie!!!

    Geniet ervan en hou je taai en laat je niet gek maken door de kerels ;-)

    Veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 21 Jan. 2012
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 46625

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 14 Februari 2014

Thailand!

02 Februari 2012 - 28 Juli 2012

Stage in Dulles

Landen bezocht: