Werken in de conciërge lounge - Reisverslag uit Herndon, Verenigde Staten van Joëlle Schayik - WaarBenJij.nu Werken in de conciërge lounge - Reisverslag uit Herndon, Verenigde Staten van Joëlle Schayik - WaarBenJij.nu

Werken in de conciërge lounge

Door: Joëlle

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

26 Maart 2012 | Verenigde Staten, Herndon

Al een tijdje heb ik niks meer van me laten horen, maar maak jullie maar geen zorgen het gaat nog steeds goed met me. Het is heel erg druk in het hotel en ik werk heel veel. Afgelopen week heb ik 6 dagen gewerkt en werkte ik soms wel 12 uur op een dag.

Nog steeds werk ik achter de front office. Het bevalt me echt nog goed en elke dag gebeurd er wel weer wat onverwachts. Sommige gasten blijven me verbazen. Vorige week kwam er een gast helemaal boos naar de front office met een polo waar vlekken in zaten. Hij zei dat het strijkijzer niet goed was en zijn shirt nu vies was. Wat wij meteen vermoedde was dat hij gewoon water in het strijkijzer had zitten en natuurlijk zie je een natte vlek als dat op je shirt komt. Onze manager had het shirt aangenomen en gezegd dat we er wat aan zouden doen. Nadat de gast weg was werd ik natuurlijk meteen aangekeken als enige vrouw achter de front office met de vraag of ik kon strijken. De housekeeping ladies zijn er namelijk niet meer allemaal ’s avonds. Ik ben naar de housekeeping afdeling gelopen en heb een strijkijzer opgezocht. De polo heb ik mooi gestreken en opgevouwen. Vervolgens kreeg ik de taak om bij de gast aan te kloppen die helemaal kwaad bij de front office was geweest. Met een mooi gestreken polo en vriendelijke smile op mijn gezicht klopte ik vol spanning aan bij de gast. Toen hij mij zag met zijn polo was hij ineens super vriendelijk! Het was echt een verschil van dag en nacht. Toen ik terug kwam bij de front office werd natuurlijk meteen gevraagd hoe het was afgelopen. Nu is de nieuwe theorie dat gasten niet boos kunnen worden op mij en dat ik maar naar alle boze gasten toe moet :P. Verder is er iemand bij de ingang vollop tegen de schuifdeuren aangelopen omdat de gast mij aan bleef kijken nadat ik hem vriendelijk gedag had gezegd. Gelukkig waren de deuren goed beveiligd en konden ze gewoon weer goed gezet worden. Het zag er echt hilarisch uit! Dit is natuurlijk allemaal wel erg goed voor mijn zelfvertrouwen :P.

Vorige week toen ik een dagje vrij was ben ik naar George Town geweest en heb ik maar eens een kijkje genomen bij de beroemde “George Town cup-cakes”. Geweldig om te zien hoe druk het daar is en hoeveel mensen er bezig zijn met wel 100 verschillende cakejes maken. Daarna ben ik gaan kijken bij de “Cherry Blossom” in DC die al flink in bloei staan! Heel erg jammer dat het dit jaar zo vroeg is want alle festivals etc. staan pas veel later gepland, grote kans dat ze dan al uitgebloeid zijn. Verder ben ik het Capitol maar eens van dichterbij gaan bekijken. Het was echt een prachtige zomerse dag! Het weer is hier echt zo onvoorspelbaar. De ene dag is het zo’n 30 graden en schijnt de zon vollop en de andere dag kan het koud zijn met regen.

Vorige week toen ik nog een dag vrij zou zijn werd ik de avond ervoor opgebeld of dat ik alsjeblieft op mijn vrije dag in de “Conciërge Lounge” kon werken. Natuurlijk heb ik gezegd dat ik kon komen. Het was wel een hele vroege dienst want ik moest om 5 uur beginnen. Ik was samen met 2 andere vrouwen die mij hebben geleerd wat ik moest doen etc. De volgende dag mocht ik het alleen doen. De “Conciërge Lounge” is waar alle “gold en platinum” elite members toegang toe hebben. Ze krijgen hier gratis ontbijt en diner etc. ’s Ochtends begin je met het ontbijt klaarzetten en heel veel koffie zetten. Verder is het de taak om alles constant bij te vullen, de tafels leeghalen en schoonmaken en de afwas. Best prima te doen als je met z’n 3e bent. De volgende dag stond ik er alleen voor! Alleen “Lillian” loopt ook in de lounge rond, de oudste werknemer van “Marriott” haar taak is om alles in de gaten te houden en met de gasten te praten. Ze is al op wat oudere leeftijd en kon dus verder ook niet echt helpen. Ik heb me helemaal suf gewerkt, aan een stuk door koffie gezet, eten aangevuld, tussendoor de keuken bellen als er weer wat op was. Er hebben zo’ n 150 gasten ontbeten. Gelukkig kwam er een half uurtje iemand helpen met de afwas. Helaas besloot de vaatwasser er op het einde van de ochtend ook nog mee op te houden maar gelukkig was de spits toen al voorbij. Ondanks alles is het helemaal goed gekomen en was iedereen tevreden. Toen het ontbijt was afgelopen mocht ik met mijn kar boodschappen gaan doen in het magazijn. Alles moest weer aangevuld worden voor de volgende dag. De hele lounge moet schoongemaakt worden, de koffie en thee moet er altijd aangevuld blijven staan. Nu mag ik volgende week 4 dagen werken in de Conciërge lounge. De mevrouw die dit normaal doet is geopereerd en kan niet komen werken. Wel is mij en “Lillian” beloofd dat er dan iemand komt om 2 uurtjes tijdens de spits te helpen met de afwas.

Ook heb ik deze week een tussen evaluatie gehad met mijn manager. Hij was alleen maar positief. Over mijn studie hoef ik me dus ook geen zorgen te maken. Ze zijn blij met mijn enthousiasme en vinden het geweldig dat ik de hele dag door lach. Ook was mijn manager zo verbaasd dat ik nog zo energiek kan zijn na 12 uur werken op een dag. Ik denk gewoon dat het komt door al die suikers die ik hier krijg, ik stuiter de hele dag van het eten wat ik hier krijg!

Gisteravond ben ik samen met Linda, John en wat vrienden van hem gaan bowlen. Daarna zijn we bij zijn vrienden thuis nog even wat gaan drinken. Ik mag hier niet uitgaan en geen alcohol drinken maar bij iemand anders thuis kan dat blijkbaar toch wel gemakkelijk. Na een glaasje met wat alcohol kwam ik eindelijk een keer in een diepe coma en lag ik niet meer stuiterend in mijn bed van alle suikers.

Nu vergeet ik bijna te vertellen dat we een nieuwe huisgenoot hebben! Het is een Amerikaanse jongen van een jaar of 30. We hebben hem nog maar 1x gezien want hij is bijna nooit thuis. Verder hadden we nog wat ongewenste nieuwe huisgenoten “kakkerlakken”, gelukkig is er vandaag iemand langsgekomen met zo’ n mooie spay (zoals je die altijd op tv ziet) om ons huis kakkerlakken vrij te maken.

Vandaag was ik vrij en heb ik heerlijk uitgeslapen, even gezwommen en ben ik in de sauna geweest. ’s Avonds heb ik samen met Linda gezellig een filmpje gekeken en hebben we lekker op zijn Amerikaans een grote Pizza laten bezorgen.

Morgen heb ik weer een dagje vrij omdat ik van het hotel niet weer 6 dagen mag werken, ze vinden dat ik al teveel heb gewerkt en ook mijn rust nodig heb! Waarschijnlijk ga ik morgen weer een dagje naar Tysons Corner.

Nu ga ik lekker slapen!

Liefs Joëlle





  • 26 Maart 2012 - 15:14

    Tessa:

    He liefie,

    Als je zoveel werkt, let je dan wel op dat je er ook vrije dagen/uren voor terugkrijgt?! Want we krijgen als stagiaires allemaal al zo weinig betaalt...
    De receptie is inderdaad superafwisselend. Er gebeurt inderdaad altijd wel wat.
    Zo. In je eentje 150 man ontbijt draaien is niet niks, hoor!

    En oja, jij mag helemaal geen alcohol daar, whahahaha. Wat gek moet dat zijn, zeg. Naja, wel ff lekker detoxen.

    En iewwwwwwwwww, kakkerlakken! Je zit toch in Amerika, toch niet in Thailand??

    Heel veel liefs en we kunnen inderdaad na woensdag wel een keer skypen. (Heb morgen en woensdag toetsen, waar ik nu weer aan ga zitten ;-))

    KUS!

  • 27 Maart 2012 - 07:33

    Anneleen:

    Goed bezig Joëlle! Echt super dat het allemaal zo goed gaat! Pas maar op dat je dadelijk niet daar blijft werken:P
    Wel fantastisch ook trouwens dat iemand tegen een deur aan loopt door naar jou te kijken! Kennelijk is het leven in Amerika dus echt zoals in de films!!!!! Hahaha!
    Veel plezier nog:)
    xxxxxx

  • 01 April 2012 - 01:23

    Wouter:

    Hee Joëlle,

    Was net gewend aan de wekelijkse interval van je topics :)...
    12/6 uit 24/7 verklaart natuurlijk al een hoop, maar lezend wat je daarnaast nog uitvoert doet mij verbazen waar je de tijd vandaan haalt om überhaupt nog het thuisfront te verwittigen van je ervaringen.

    Wel prettig natuurlijk dat Marriot rekening houdt met je, middels wat extra vrij ;).

    Supergrappig trouwens... die kerel en die deur :p.
    Opmerkelijk daarbij is natuurlijk wel dat die deur schijnbaar 'goedgezet' moest worden... Waarbij ik dan verbaasd ben; niet om het feit dát het gebeurt (jij snapt dat ik mij wel enigszins in dit figuur kan verplaatsen > Self-esteem +2), alswel hoe hij dit voor elkaar krijgt?!
    Dan moet je er toch letterlijk en figuurlijk een hard hoofd - alsook een op z'n minst gemotiveerd drafje in hebben om zo'n deur uit haar ophanging te koppen... A-fijn.

    Goed om te horen dat naast het feit dat jij het naar je zin hebt, ook je manager vol lof over je spreekt!

    Hier gaat het wat minder gesmeerd, maar dat is niet echt een big shocker :).

    Have fun en ik zie je volgende verhaal wel weer verschijnen ;).
    xx!

  • 05 April 2012 - 17:16

    Pauline Hanssen :

    Lieve Joëlle,

    bedankt voor het leuke kaartje, het 't is aan gekomen. ik heb mijn 9e verjaardag leuk geviert. wat op de kaart stond of ie optijd was aan gekomen klopte niet want pas in april of zo kwam ie pas aan maar ja het kaartje was leuk.
    trouwens ben je in de meivakantie al terug want ik ga dan met mama, papa, Sophie naar turkije. het word denk ik suuuuuper leuk (hoop ik) daar gaan we veel zwemmen en dan als ik in turkije aan kom heb ik mijn snorkelen 2 al want vogende week mag ik op voor mijn diploma snorkelen 2 MIJN 8E DIPLOMA AL.
    nog veel plezier in Amerika he

    met heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel liefs

    Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 21 Jan. 2012
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 46624

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 14 Februari 2014

Thailand!

02 Februari 2012 - 28 Juli 2012

Stage in Dulles

Landen bezocht: